مشاركت حداكثري در انتخابات نقش موثري در امور داخلي و خارجي كشور دارد

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – ساوه – ایرنا – معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه همگان را به تلاش برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرد و گفت: مشارکت حداکثری و گسترده مردم در این رویداد نقش موثری در امور داخلی و خارجی کشور دارد و می‌تواند علاوه بر تقویت وحدت، توان چانه زنی نظام و کشور را در عرصه‌های بین‌المللی افزایش دهد.
«علی میرزایی» روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد،‌ افزود: دشمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش مشارکت را نشانه گرفته‌اند و اگر مشارکت به کمتر از ۵۵ درصد برسد، از نگاه آنها یک شکست برای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران ساوجی افرادی متعهد و صادق هستند که در پی بازتاب اخبار منفی و تخریب کسی نیستند، اظهار داشت: بین تخریب و نگاه متفاوت باید مرز قائل شد و بیشتر اهالی رسانه به عنوان مغز متفکر جامعه شاید نگاه متفاوتی داشته باشند اما همواره حسن نیت دارند.
میرزایی گفت: رسانه‌ها می توانند با ابزارهایی چون تحلیل، گزارش، تفسیر و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به روشنگری افکار عمومی و آگاهی بخشی اقدام کنند و در زمینه انتخابات هم ایفای درست این نقش از سوی خبرنگاران می تواند راهگشا باشد.

فرماندار ساوه افزود: معرفی و بیان شاخص های یک نماینده از قبیل تخصص در زمینه قوانین، صداقت، پرهیز از وعده های واهی و…در رسانه‌ها می تواند به روشنگری افکار عمومی کمک کند و در نهایت منجر به تشکیل مجلسی وزین و عملگرا شود.

وی ادامه داد: انتخابات دوم اسفند در واقع سرنوشت چهار سال کشور و حکومت را تعیین می کند و به دلایل مختلف اهمیت بالایی در ابعاد داخلی و خارجی دارد زیرا امروز فشارهای بیگانگان به ایران در حال افزایش است و آنها با استفاده از رسانه‌های خود همواره بر طبل ناامیدی می کوبند ولی در مقابل باید ما نیز همه ظرفیت‌های رسانه‌ای  کشور را برای خنثی سازی توطئه‌ها به کار گیریم.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: انتخابات در اصل یک مسأله اجتماعی است و نباید اجازه داد که بدخواهان نظام از آن بعنوان یک چالش امنیتی استفاده کنند.
وی هشدار داد: پروژه‌هایی چون تقلب سازی، یاس و ناامیدی در دستور کار دشمنان و بلندگوهای رسانه ای آنان است و همه باید مراقب باشیم در دام این ترفندها نیفتیم.

به گفته او در انتخابات، فصل الخطاب قانون است و همه داوطلبان به خصوص آنهایی که صلاحیت‌شان به هر دلیلی تایید نشده است، باید تمکین کنند و به آرای هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان احترام بگذارند.
وی گفت: روزنامه نگاران باید قداست قلمشان را حفظ کنند و آن را در اختیار هر کسی قرار ندهند و از تولید خوارک برای بیگانگان بپرهیزند.
به گفته میرزایی،‌ اینکه بازنشر اخبار منفی در میان اهالی رسانه شهرستان ساوه بسیار کم و شایعه سازی نیز وجود ندارد از نقاط قوت رسانه های این منطقه است.
وی خواستار آن شد که رسانه‌ها از بازتاب دادن وعده‌های بی‌جا و غیرقابل اجرا توسط برخی از داوطلبان و نامزدهای انتخابات مجلس که باعث افزایش انتظارات مردم و ایجاد مشکلات برای دستگاههای اجرایی است، اجتناب نمایند و همواره این مساله را در نظر داشته باشند که ساوه نماینده ای متناسب با شان و جایگاه خود لازم دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: در شرایط کنونی و انتخابات پیش رو نیاز به همراهی رسانه‌ها محسوس است تا با شناسایی فرصت و تهدیدها بتوانیم ساز و کاری شایسته برای حضور و مشارکت پرشور مردم را مهیا کنیم.

سرهنگ «حجت الله دستجانی» امنیت و تبلیغات را مقوله‌های مهم در موسم انتخابات برشمرد و گفت: کار رسانه‌ها به خصوص در فضای مجازی بسیار مهم و خطیر است زیرا مطالب و خروجی آنها در افکار عمومی، مهم و اثرگذار است.
وی گفت: دشمن به هر نوعی در پی کاهش مشارکت و ایجاد بدبینی مردم نسبت به نظام و همچنین تحریک برای انجام کنش‌های اعتراض آمیز است که در این زمینه همگان باید هوشیار باشند و گرم کردم تنور انتخابات پاسخ محکمی به این اقدامات است.
فرمانده سپاه ساوه همچنین در مورد شناساندن کاندیدای اصلح از سوی رسانه‌ها به مردم، گفت: با بیان شاخص‌های یک نماینده مردم را به رای دادن عالمانه و آگاهانه سوق دهیم.
وی تاکید کرد: مسئولان نیز باید نقاط ضعف و اعتراض‌های به حق مردم را شناسایی و در راه رفع آنها گام بردارند تا همیشه شاهد نگهداشت مردم در صحنه‌های انقلاب باشیم.
دستجانی اظهار کرد: دشمن از فضای مجازی برای اجرای ترفند و برنامه‌های شوم خود بهره‌برداری می‌کند و حتی در فضای حقیقی نیز برنامه های دارد، بنابراین لازم است هم مسئولان و هم رسانه ها مراقب برخی ابهامات باشند و با اطلاع رسانی دقیق از مبادی مربوطه و رسمی از ایجاد هاله و تردید که دستاویز دشمنان است،ممانعت کنند.
وی گفت: دشمن خط فتنه جدیدی با عنوان عبور از روحانی تعریف کرده و در این راستا قصد بهره‌گیری از برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد تا ۲ قطبی سازی در کشور ایجاد کند اما هر کس در این زمینه وارد شود در زمین دشمن بازی می‌کند و لازم است به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص توجه شود.

در این نشست خبرنگاران شهرستان ساوه نیز دیدگاه‌های خود را در زمینه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند.

ساوه و زرندیه یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.