كاهش ۱۳ درصدي اعتبارات ساوه/مديران پيگير جذب اعتبارات ملي باشند

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – ایسنا/مرکزی – فرماندار ساوه از کاهش ۱۳ درصدی اعتبارات این شهرستان در سالجاری خبر داد و از مدیران شهرستان خواست تا با تلاش حداکثری پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند.
علی میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تغییراتی که در بودجه سال جاری در کل کشور صورت گرفته، اظهار کرد: امسال به دلیل محدودیت اعتباری و کاهش درآمدهای نفتی کشور اعتبارات شهرستان‌ها نیز کاهش یافته و این کاهش در  شهرستان ساوه ۱۳ درصد و در برخی نقاط تا ۴۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه نیازهای شهرستان ساوه نامحدود، اما منابع مالی محدود است، خواستار اولویت‌بندی پروژه‌ها و هوشمندی لازم در هزینه کرد بودجه با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام شد و از مدیران خواست تا با مبادله موافقت‌نامه‌ها تا پایان شهریورماه، فرآیند جذب بودجه را تسریع بخشند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: هر مدیری نتواند اعتبارات دستگاه اجرایی خود را در موعد مقرر جذب کند، اعتبار تخصیصی دستگاهش به دستگاه دیگر اختصاص خواهد یافت. امسال اعتبارات تامین و تجهیز بسیار محدود است و مدیران شهرستانی در جذب اعتبارات استانی تلاش مضاعف کنند.

وی همچنین خواستار جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شد و افزود: مدیری موفق است که اعتبارات ملی را با بهره گیری از تمامی ظرفیت و توان اجرایی خود جذب کند.

میرزایی تصریح کرد: باید ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای جذب اعتبارات ملی به خوبی دیده شود و یقین بدانیم اگر اعتبارات ملی جذب نشود، این میزان اعتبار تخصیصی سهم شهرستان پاسخگوی نیازها نبوده و شهرستان آسیب می‌بیند.

وی بازنگری در طرح تفصیلی شهر ساوه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعتبارات شهرستانی برای اجرایی شدن این طرح تخصیص یافته است. باید جانمایی‌های جدید برای ۱۰ سال آینده با توجه به رشد فزآینده جمعیتی صورت گیرد و سرانه فضای سبز، اماکن ورزشی و آموزشی شهر افزایش یابد.

فرماندار ساوه با تاکید بر بهبود مبلمان شهری و ساماندهی ترافیک تصریح کرد: در بازنگری طرح تفضیلی باید افق توسعه ساوه و آمایش صحیح مبتنی بر مزیت صنعتی بودن و رشد جمعیتی به خوبی دیده شود.