مديران ساوه متناسب با ويژه بودن اين شهرستان فعاليت كنند

مديران ساوه متناسب با ويژه بودن اين شهرستان فعاليت كنند

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – ساوه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ساوه با یادآوری «ویژه» بودن این شهرستان از مدیران خواست تا با شجاعت، دانش و قدرت تصمیم‌گیری متناسب با این شاخص مهم فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داست: هیات دولت قید ویژه بودن این شهرستان را ابلاغ کرده و در این راستا اختیارات لازم به مدیران دستگاه‌های اجرایی واگذار شده است.

وی افزود: مدیران اداری ساوه در حکم معاونین مدیران کل استانی هستند و باید از این مزیت برای کاهش زمان رسیدگی به امور شهروندان استفاده نمایند.

وی با گلایه از برخی مدیران که نسبت به فعالیت در قالب اختیارات فرمانداری ویژه، گفت: اهمال، نداشتن شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری برخی مدیران سبب شده این شاخصه مهم ساوه آنگونه که شایسته است مورد بهره برداری واقع نشود.

وی افزود: طبق قانون برخی کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها باید در مرکز استان تشکیل شود اما کلیه اختیارات براساس ساختار فرمانداری ویژه از سوی مدیران استانی به مدیران شهرستانی تفویض شده و نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان نیست.
وی تاکید کرد: مدیران ادارات باید کارهای مردم را مورد رسیدگی قرار دهند و اینگونه نباشد که برای هر کار کوچک و جزئی به فرمانداری یا دفاتر امام جمعه و نماینده مجلس مراجعه کنند چرا که این مسأله نشانه ضعف سیستم اجرایی شهرستان است.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی در پیشگیری و درمان مبتلایان به کرونا، گفت: نوع شیوع و واگیر این بیماری سرعت یافته و همه دنیا را درگیر کرده است که ضرورت بیشتر مراقبت‌های فردی و اجتماعی برای شکست این بیماری بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات شهرستان اهتمام جدی برای خودمراقبتی کارمندان و ارباب رجوع در مقابله با این بیماری را ندارند، گفت: وضعیت کنونی شهرستان ساوه زرد است و توصیه متولیان حوزه سلامت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به خوبی عمل شود.