اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از دومین همایش یاریگران زندگی خبر داد

اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از دومین همایش یاریگران زندگی خبر داد

اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از دومین همایش یاریگران زندگی خبر داد و بیان داشت : این برنامه با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع توانمندسازی مادران،ارتباط متقابل و مؤثر با فرزندان باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون بسیج هنرمندان و اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حامد امامی نژاد،مشاور خانواده و عضو حوزه علمیه قم در این همایش اظهار داشت:
برقراری ارتباط موثر با فرزندان جزو یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های والدین است. مهم نیست که کودک شما چند سال دارد، شما نیاز دارید تا با او ارتباط عاطفی عمیق و صمیمی برقرار کنید. معمولا کودکان و نوجوانانی که ارتباط بهتری با والدین خود دارند، اعتماد به نفس بالاتری نیز در زندگی خواهند داشت.
ایشان تصریح کرد: برقراری ارتباط با فرزندان شاید در ابتدا سخت و چالش برانگیز به نظر برسد، اما با دانستن اصول آن و رعایت چند قاعده ساده می‌توانید این موضوع را تمرین کنید و خانواده‌ای شاد‌تر و صمیمی‌تر داشته باشید. برقراری ارتباط با فرزندان، به خصوص نوجوانان، نیاز به رعایت اصول مشخص دارد و به صورت غریزی اتفاق نخواهد افتاد و شما به عنوان پدر و مادر، بهتر است این قواعد را آموزش ببینید.
ایشان در بخش دیگر از سخنان خود،ارتباط با فرزند از دوران کودکی،درنظر گرفتن زمان مناسب،اعتماد سازی،تشویق و احترام متقابل تأکید نمودند.
به بانوانی که نام مبارک حضرت معصومه (س) را داشتند جایزه اهداء شد./