مکانهای دیدنی روستای ویدر

مکانهای دیدنی روستای ویدر

روستای ویدر دروازه‌ی شرقی قاراقان

روستای ویدر علاوه بر جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی نظیر غار ، قلل مرتفع و چشمه ساران ، دارای چندین جاذبه‌ی تاریخی ، نظیر حمام قدیمی و قلعه می‌باشد که این روستا را از نظر گردشگری نیز در منطقه‌ی قاراقان متمایز می‌کند.

شغل اصلی ساکنان روستا، کشاورزی ، باغداری ، دامداری و بطور خاص پرورش گوسفند است. علاوه بر این ، برخی از مردم روستا نیز در کارخانه‌ی سیمان و معادن مجاور روستا که عمدتا از نوع سنگ آهک می‌باشد مشغول به کار هستند.

منابع آبی روستای ویدر از چندین حلقه قنات و آب چشمه های طبیعی که از کوهستانهای مجاور روستا سرچشمه می‌گیرند تأمین می‌شود که احداث آب‌بند معروف به بندامیر در مسیر رودخانه‌ی منتهی به ویدر ، موجب کاهش شدید آبدهی قنوات و متأسفانه منجر به خشک شدن برخی از آنها شده است.

شاخص‌ترین جاذبه‌ی گردشگری روستای ویـدر ، بارگاه امامزاده قاسم بن موسی الکاظم علیه‌السلام است که در طول سال و بویژه در مناسبت‌های مذهبی نظیر ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، میزبان جمع زیادی از مشتاقان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام می‌باشد و بیشتر مراسم مذهبی و معنوی روستا در بارگاه این امامزاده برگزار می‌شود.