يكصد و ۸۰ فقره قرارداد صنعتي در ساوه و نوبران منعقد شد

يكصد و ۸۰ فقره قرارداد صنعتي در ساوه و نوبران منعقد شد

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه از انعقاد یکصد و ۸۰ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ساوه و نوبران در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه صنعتی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار مسوولان استان قرار دارد.
«علی میرزایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:۱۵۰ فقره از این قراردادها در شهر صنعتی ساوه منعقد شده که بدین منظور ۶۹ هکتار زمین تخصیص یافت و در شهرک نوبران نیز ۲۵ هکتار زمین برای ۳۰ فقره قرارداد واگذار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریم ها، مشکلاتی در بخش صنعت ایجاد شده که شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نیز آسیب‌هایی دید و به همین خاطر همه توان خود را برای رفع مشکل واحدهای تولید به کار بستیم و خوشبختانه در سال‌جاری موردی از تجمعات کارگری نداشتیم.

فرماندار ساوه گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شد و حمایت مدیریت ارشد استان مرکزی، میزان اعتبارات امسال شهرستان ساوه نسبت به پارسال ۲۸ درصد افزایش یافت و در زمینه تسهیلات اشتغالزایی نیز رتبه نخست استان را کسب کردیم.

وی بیان کرد: سیاست و رویکرد اصلی ما این است که ضمن حفظ وضعیت موجود (اشتغال و تولید) با برنامه های راهبردی به سمت وضعیت مطلوب گام برداریم.

میرزایی در عین حال شاخص های حوزه عمرانی و مبلمان شهری در ساوه را ناکافی ارزیابی کرد و بر ضرورت تحرک بیشتر در این بخش ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: تردد کامیون و ماشین های باربری و سنگین یکی از مشکلات عمده شهر ساوه است که علاوه بر ترافیک و آلایندگی، سبب شده این شهر به پارکینگ چنین خودروهایی تبدیل شود به همین خاطر اجرای کمربندی‌های شمالی و شرقی در دست اقدام است و تا پایان امسال با بهره‌برداری از آن‌ها، بار سنگینی از روی دوش شهر برداشته خواهد شد.

فرماندار ساوه با اشاره به کم‌آبی این شهرستان، گفت: با اینکه اکنون ۲۵۰ میلیون متر مکعب ذخایر آبی پشت سد الغدیر داریم اما همچنان باید مدیریت مصرف و اجرای الگوی بهینه به خصوص در بخش کشاورزی اجرا شود.

وی همچنین نظارت قاطعانه بر بازار مصرف را از اقدامات در دستور کار برشمرد و بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که می تواند به کنترل قیمت‌ها کمک شایانی کند، تاکید کرد.

فرماندار ساوه گفت: رویکرد غالب در دستگاههای اجرایی این شهرستان مبتنی بر تکریم ارباب رجوع است و همه مدیران باید در راستای احترام به حقوق مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار مرکزی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال اشاره کرد و بر اهمیت نقش رسانه ها در افزایش مشارکت حداکثری مردم و ایجاد هیجان لازم تاکید کرد.

وی افزود: همه ارکان دست اندرکار برگزاری انتخابات باید قانون را به صورت کامل اجرا و نامزدها و هواداران آنان نیز لازم است اخلاق‌مداری را رعایت و از ایجاد جو اختلاف و تخریب پرهیز کنند.

میرزایی تاکید کرد: هیچ کسی در شهرستان ساوه حق ندارد از امکانات دستگاههای اجرایی به نفع کاندیداها استفاده کند.

وی گفت: باید زمینه و شرایط مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو افزایش دهیم زیرا هرچه ضریب آرای مردم بالاتر باشد، نماینده آنها در خانه ملت نیز با اقتدار و توان چانه‌زنی بالاتری می تواند فعالت کند.

شهرستان ساوه با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت دارای ۵۵۰ کارخانه و واحد تولیدی است که حدود ۴۵ هزار کارگر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.