رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رئیس شورای اسلامی و مسئول حراست شهرداری رازقان از توابع شهرستان زرندیه به اتهام اختلاس بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رئیس شورای اسلامی و مسئول حراست شهرداری رازقان از توابع شهرستان زرندیه به اتهام اختلاس بازداشت شدند.

ساوه- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رئیس شورای اسلامی و مسئول حراست شهرداری رازقان از توابع شهرستان زرندیه به اتهام اختلاس بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالمهدی موسوی» روز دوشنبه در این رابطه افزود: با گزارش یکی از نهادهای امنیتی شهرستان زرندیه مبنی بر اختلاس ۳۵۰ تن سیمان متعلق به شهرداری رازقان، مسئول حراست شهرداری و رئیس شورای شهر بازداشت شدند.

وی اظهار داشت: با ارجاع این پرونده به دادسرای زرندیه و صدور دستورهای قضایی لازم، به سرعت تحقیقات توسط دادیار مربوطه آغاز و با ارائه گزارشات تکمیلی این میزان به ۷۵۰ تن افزایش یافت که در این خصوص دستورات لازم توسط مقام قضایی صادر و متهمان با صدور قرار وثیقه و عدم تودیع آن، روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با ارائه وثیقه توسط متهمان و با عنایت به لزوم ادامه تحقیقات، قرار نظارت قضایی برای هر ۲ متهم به لحاظ ممنوعیت از اشتغال به فعالیت‌های مرتبط صادر و به نامبردگان ابلاغ شد و پرونده در حال حاضر در حال تکمیل تحقیقات است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضایی و سیاست راهبردی آن در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان ها و نهادها تأکید کرد و از برخورد محکم و بی اغماض دستگاه قضا با جرائم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان‌ها به خصوص دستگاه های خدمات رسان خبر داد و

وی بیان کرد: شایان ذکر است این پرونده در مرحله تحقیقات فنی و قضایی بوده و مراتب پس از صدور و تأیید حکم اطلاع رسانی خواهد شد و در این مرحله درباره مجرمیت یا بی گناهی متهمان امکان اظهار نظر وجود ندارد.

رازقان در سال ۱۳۷۹ و با مصوبه هیات وزیران وقت به عنوان شهر مصوب شد و در سال ۱۳۸۴ نیز صاحب شهرداری شد.