امام جمعه ساوه: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به شجاعت مدیران در انجام کارهای بزرگ است

امام جمعه ساوه: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به شجاعت مدیران در انجام کارهای بزرگ است

امام جمعه ساوه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری منوط به شجاعت مدیران در انجام کارهای بزرگ است و مجلس نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: ایران دارای بهترین منابع خدادادی و سرمایه‌های انسانی از جمله جوانان انقلابی توانمندی است که با تلفیق درست آنها می توان اهداف توسعه بخش را محقق کرد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور در بخش مدیریت نهفته است و اگر انقلابیون را کنار بگذاریم و امور را به افراد دارای ضعف مدیریت و اهل اختلاس بسپاریم، بدون شک جامعه و اقتصاد ما مقاوم نخواهد شد.

امام جمعه ساوه تاکید کرد: اگر مدیران ارشد ما از انجام کارهای بزرگ بترسند و در سایه حرکت کنند، مشکلی حل نخواهد شد، بنابراین مدیران باید کارهای بزرگ را با شجاعت و شفافیت انجام دهند و قانونگذاران و نهادهای نظارتی نیز لازم است که باید حمایت کنند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی در ادامه به تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام پرداخت و افزود: معظم‌له در این نشست به نکات کلیدی، کاربردی و راهبردی اشاره کردند که اجرای آنها کشور را به سرمنزل مقصود می رساند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: لزوم جدی‌‏تر شدن مدیریت‏ و برنامه‌‏ریزی‌‏ها برای مقابله با مشکلات اقتصادی و در دستور کار قرار دادن رفع آنها به صورت جدی، درمان بیماری‌‏های اقتصاد کشور، اصلاح ساختاری بودجه و نظام بانکی، مدیریت شجاعانه، جهادی و همراه با اشراف میدانی بر مشکلات‏ از جمله راهکارهای رهبر انقلاب برای دولتمردان و در راستای مقابله با توطئه های آمریکا بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت نداشتن انفعال در برابر دشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، استفاده از ظرفیت وسیع مردمی را به‌عنوان اهرم‌های موثر مورد تاکید قرار دادند.

امام جمعه ساوه افزود: رفع موانع رونق تولید به‌‏عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات کشور، اعتماد به جوانان، رفع نیاز واحدهای تولیدی تعطیل شده‏، تلاش برنامه‏‌ریزی شده و بی‏ وقفه برای خودکفایی به‏‌ویژه در زمینه‏ کشاورزی، سهولت کسب‏ و کار و استفاده از خلاقیت نیروی انسانی کشور در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیگر مواردی بود که رهبر معظم انقلاب خواستار توجه سه قوه کشور و اجرایی کردن آنها شدند.