با حضور استاندار مرکزی پل هفت دهنه ساوه بهره‌برداری شد

با حضور استاندار مرکزی پل هفت دهنه ساوه بهره‌برداری شد

 پل هفت دهنه ساوه در آیینی با حضور استاندار مرکزی، فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز چهارشنبه در آیینی افتتاح پل هفت دهنه ساوه در جمع خبرنگاران گفت: این پل راه ارتباطی تعدادی از روستاهای ساوه و تفرش است که نوع عرشه این پل فلزی است.

وی بیان کرد: برای بهره‌برداری از این پل ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ ۸۵ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته و مابقی نیز امسال به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

به گفته سرپرست فرمانداری ساوه، ایجاد ارتباط بین تفرش و ساوه و همچنین تعداد قابل توجهی از روستاهای بخش مرکزی، تاسیسات سد و نیروگاه برق آبی از اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

الیاسی تصریح کرد: بارش های گسترده و وقوع سیلاب در ۱۲ فروردین سال ۹۸ باعث شد پل ۳۰ ساله هفت دهنه که مسیر ارتباطی ۱۱ روستا و سد الغدیر به ساوه بوده، تاب مقاومت را از دست دهد و فرو ریزد.

وی گفت: با تخریب پل هفت دهنه واقع در جاده منتهی به سد الغدیر ساوه که ارتباط دهنده روستاهای مرق، آسیابک، شورقویی، بندچای، مرقکان و بند در مسیر شهرستان تفرش است، این محور مواصلاتی تا مدتی مسدود شد و مسیر جایگزین روستایی خاکی دیگری از محور قدیم ساوه سلفچگان برای تردد اعلام شد و در نهایت پس از فروکش کردن سیلاب راه دسترسی در مجاورت این پل با عبور از کف رودخانه احداث شد که از ایمنی لازم برخوردار نبود.

مدیر اجرایی پل هفت دهنه نیز در افتتاح این طرح گفت: نوع عرشه پل فلزی و بدنه آن از بتن آرمه بوده و دارای ۱۲ عدد شمع با ارتفاع هر شمع ۲۰ متر است و جمع حفاری شمع‌ها ۲۴۰ متر بوده و نوع پرداخت هزینه ساخت و نصب این پل در قالب اسناد خزانه است.

«نقی بهجت» طول دهانه این پل را ۴۵ متر و عرض آن را ۹ متر عنوان کرد و افزود: اهمیت این پل در حوزه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار استراتژیک و مهم است.