حضور پر شور و شعور مردم  ساوه در عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)

حضور پر شور و شعور مردم ساوه در عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص) : انّ لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا

« عاشورا » خورشید تابان ایثار و شهادت و تابلویی تمام نما و فاخر از بندگی و دلدادگی به ذات اقدس اله تبارک و تعالی است ؛ خورشیدی که هرگز غروب ندارد.
این حادثه ی عظیم ، مرتبه ای اعلی از منزلت مردمانی آزاده و صالح را در پیش چشم بشریت می آورد و نشان می دهد که جز با فریاد هیهات من الذله نمی توان از اسارت و تمکین حقیرانه به ماسوی الله رهایی یافت و ذلت در برابر طواغیت و اهل جور را کنار زد و به بندگی حضرت سبحان نائل آمد.
محرم و واقعه ی جانسوز عاشورا، فقط روایت شهادت چند انسان عرشی و ملکوتی نیست بلکه حدیث مکتبی است که نشان می دهد چگونه خون های بر زمین ریخته شده در دشت نینوا توانست اسلامِ جعلیِ اموی را از اسلام ناب محمدی تمیز دهد و انحراف بزرگی که پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در دین خدا ایجاد شد را هویدا سازد و نقاب از رخ ظالمین فریبکار بر کشد.
اگر امروز چهره ی تابناک اسلام عزیز از شرق تا غرب عالم را در نوردیده و بشریت را به سوی خدای بی همتا رهنمون می شود؛ به برکت همین محرم و صفر است .
به فضل الهی ، امسال نیز محبین آل الله در سراسر کشور و در روستاها و شهرها و جای جایِ شهرستانِ حسینی و عاشورایی ساوه، با شور و شعور مضاعف به عزاداری پرداختند و بار دیگر، امام حسینی بودن ملت را به منصه ی ظهور گذاشتند.
این‌جانب به سهم خود، واجب می دانم تا بصیرت ، ولایت مداری و غیرت حسینی مردم دین‌دار و ارجمند شهرستان ساوه که با عزاداری کم نظیر خود، صحنه هایی ماندگار از دلدادگی مردمی شیفته و شیدای خاندان عصمت و طهارت (ع) را ثبت کردند و با صدای رسا بانگ برآوردند که « ابد والله یا زهراء ماننسی حسینا»
و همچنین لازم است از تلاش تمامی عوامل و دست اندرکاران مخلصی که در تعظیم شعائر حسینی در سراسر شهرستان ساوه نقش آفرینی کردند ؛ منجمله از علمای اعلام، مسئولین هیئات و بقاع متبرکه، مادحین کرام، ارگان‌های عمومی، دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی، اعضای شورای تامین و عوامل تحت امرشان، خیّرين، رسانه ها و فعالین فضای مجازی و هر آن کس که به سهم خود به برگزاری باشکوه جلسات عزای سید الاحرار کمک کرد، تقدیر و تشکر نمایم و در برابر این مرتبه از اخلاص و ارداتشان به خاندان رسول الله (ص) سر تعظیم و تکریم فرود آورم .
« اعظم الله اجورنا بمصابنا الحسین (ع) و جعلنا من الطالبین بثاره ( علیه الصلاه و السلام ) »

مهدی الیاسی
معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه