دستگیری سرکرده کودکان کار و متکدی در ساوه

دستگیری سرکرده کودکان کار و متکدی در ساوه

دستگیری سرکرده کودکان کار و متکدی در ساوه

فراهانی مسئول مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه گفت: طی گزارش و تماس از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی با این مرکز مبنی بر جمع اوری ۴ کودک کار اتباع بیگانه در شهر، بلافاصله به محل اعزام شدیم و شناسایی افراد متکدی آغاز شد.

وی ادامه داد: این کودکان در گذشته نیز طی چندین مورد تذکر و دستگیری عده ای از انها با اخذ تعهد کتبی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی وسرپرست مرکز پیشگیری آزاد و به محل سکونت خود در یکی از شهر های زرندیه ارجاع شده بودند.

وی افزود: اما مجددا این افراد توسط یک خانم به هویت (ن،ت) از اتباع ساکن زرندیه در سطح شهر و میادین اصلی اقدام‌ به تکدی گری می کردند که پس بررسی های لازم سرکرده آنها شناسایی شد.

فراهانی اظهار داشت: متاسفانه یکی از کودکان کار حدودا ۶ ساله در محور جاده قدیم ساوه به تهران بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت از ناحیه گوش وسر شده بود که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مدرس منتقل و بعد از معاینات انجام شده تحت عمل سر پایی قرار گرفت.

وی یادآور شد. پس از بررسی های بیشتر مشخص گردید که ین کودکان کار از اتباع بدون مجوز و فاقد کارت شناسایی هستند که طی تماس تلفنی با پلیس اطلاعات و امنیت و هماهنگی با قاضی کشیک جهت صدور حکم‌ و دستور قضایی جهت سیر مراحل قانونی و معرفی سرکرده انها به مراجع قضایی بعمل امد.

وی گفت: در پایان این شخص با همکاری ‌کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان تحویل شلتر بانوان گردید و پرونده آن جهت بررسی به مراجع قضایی ارجاع شد.