استاندارد آرد کامل رونمایی شد

استاندارد آرد کامل رونمایی شد

🍞 استاندارد آرد کامل رونمایی شد

🔸مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد ملی آرد کامل، گفت: تأمین نان کامل و باکیفیت اراده قطعی دولت سیزدهم است که بر همین اساس نیز آرد کاملی مطابق با استانداردهای روز و علم‌پایه عرضه خواهد شد.

🔸وی افزود: در استاندارد جدید همه اجزای گندم، از جمله مغز، جوانه و سبوس گندم دیده شده و با اجرای آن نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.

🔸رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تفاوت استاندارد آرد کامل با استاندارد قبلی این است که استاندارد قبلی کامل نبود و برخی اجزا مثل سبوس و مغز گندم در نان وجود نداشت، گفت: ذائقه مردم را به سمت نان روشن برده بودند اما نان اصولاً نباید سفید باشد، بلکه نان باید اجزای کامل سبوس و جوانه را داشته باشد.

🔹گفتنی است، استان مرکزی در تولید آرد و نان کامل سبوس‌دار در کشور پیشگام بوده و بزرگترین کارخانه تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان فعال است.

🔹در حال حاضر حدود ۹۰ نانوایی در استان مرکزی‌، نان را با آرد کامل پخت و عرضه می‌کنند.

🔹تدوین استاندارد ملی آرد و نان کامل از دغدغه‌های جدی استاندار مرکزی بود که در مهر ماه سال جاری نیز در دیدار با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران مورد تأکید قرار گرفت بود.