تأکید استاندار مرکزی بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع معضل خودروهای شوتی

تأکید استاندار مرکزی بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع معضل خودروهای شوتی

⭕️ تأکید استاندار مرکزی بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع معضل خودروهای شوتی

🔹نشست شورای پیشگیری از جرم و آسیب استان روز چهارشنبه با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، استاندار، رئیس‌کل دادگستری و سایر اعضا در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.

🔸دکتر “فرزاد مخلص‌الائمه” استاندار مرکزی در این نشست اظهار داشت: استان مرکزی رتبه سوم تردد کشور را دارد و در ایام مناسبتی رتبه تردد استان تا رتبه دوم ارتقا پیدا می‌کند این در حالی است که از سالیان گذشته متأسفانه عقب‌افتادگی زیادی در حوزه راهداری وجود داشت اما در دو سال اخیر در حوزه راهسازی اقداماتی به میزان ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته انجام شده است.

🔸وی با تأکید بر اینکه شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای یکی از برنامه‌های اصلی در استان مرکزی است، افزود: عوامل انسانی در تصادفات نقش مهمی دارند و جاده‌های فرعی نیز در این امر دخیل هستند که باید برای آن‌ها نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

🔸استاندار مرکزی تصریح کرد: اکنون در محورهای استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن استان در کریدورهای ارتباطی با پدیده خودروهای شوتی مواجه هستیم که کانون آن اراک است و برای استان یک مبارزه نابرابر و نامتعادل را شکل داده لذا توقع داریم دستگاه‌های مسئول نسبت به این امر توجه و برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را در مبدأ انجام دهند.