اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه شعمدانی‌ها در اراک

اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه شعمدانی‌ها در اراک

🎞 اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه شعمدانی‌ها در اراک

🔻 معاون قوه قضاییه: استفاده از ابزار هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

🔹آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه “شمعدانی‌ها” با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، استاندار مرکزی، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین و هنرمندان در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

🔸دکتر “اصغر جهانگیر” معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این آیین گفت: تأثیرگذاری هنر غیرقابل انکار و بسیار ماندگار است لذا برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می توان از این پدیده استفاده‌های خوب و مفیدی داشت.

🔸وی ادامه داد: یکی از موضوعات اثرگذار بر سبک زندگی امروز، محصولات هنری و آثار نمایشی است، امروز هنر به عنوان ابزاری هویت‌ساز شناخته می شود و هنرمند خلق واقعیت می‌کند و آنچه خلق می کند در تصور مردم به واقعیت تبدیل می‌شود.

🔸جهانگیر تصریح کرد: استان مرکزی مهد مفاخر کشور است که در رأس این مفاخر امام راحل قرار دارد، امروز کمتر استانی در کشور است که بتواند ظرفیت‌های استان مرکزی را داشته باشد اما این استان با وجود ظرفیت‌های خود با جایگاه مطلوب فاصله دارد و در سنوات گذشته به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

🔹۲۱۰ اثر در قالب انیمیشن، فیلم داستانی و فیلم مستند با محوریت نفی خشونت به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «شمعدانی‌ها» ارسال شده که پس از داوری اولیه ۳۳ اثر به بخش مسابقه راه یافته است و در نهایت ۱۰ اثر برگزیده انتخاب شد.