پیام نوروزی فرماندار ساوه

پیام نوروزی فرماندار ساوه

مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به مناسبت عید نوروز، آغاز سال ۱۴۰۳ پیامی صادر کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد

ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد
چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد

باز نوروزی دیگر در راغ و باغ جلوه گری می کند و در هیاتی سبز و بشکفته، بانگِ رحیل ایام سرد و خفته را سر می دهد و سرور و ابتهاجِ نو شدن و دوباره زیستن را به جان ها هدیه می کند.

آری، نوروز آمده است؛ این نمادِ مانا و پا برجا از فرهنگ و تمدن ملتی با اصالت و نجابت که ریشه در زمین بینش و معرفت دارند و قامت بلند و شوکت بی مانندشان سر به ثریا می ساید.

نوروز، نه فقط رستاخیز طبیعت که جهان بینی و فلسفه دوباره احیاء گشتن آدمی و رها شدن او از سرگشتگی ها و در خود تنیدگی هاست.

نوروز، تنها یک آئین و سنت دیرپا برای ملت ما و یا همسایگان و اقوام پارسی زبان نیست؛ بلکه باوری است که بر عمق جان و اندیشه ی تمامی ملل و نِحل بنشسته و انتظار طلوع صبح امید از پس تیرگی ها را گواهی می دهد و حتما این صبح امید، اعتقادی عمیق به موعودی است که خواهد آمد تا پریشان دلی‌ها را بزداید.

امسال نیز چون سال گذشته، بهار طبیعت، هم آغوش بهار قرآن گشته تا همه از این موسوم برانگیخته شدن به غایت بهره جوییم و با چشمه‌سار رحمت و مغفرت الهی کویر تشنه‌ی دل خویش را سیراب کرده و از منتهای دل، بخششِ معاصی خود را از آن ذات مهربان مسئلت کنیم.

این فرزند شما، با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳، آرزومند است که سال جدید، طلیعه‌ی بهترین‌ها و نوید گشایش‌ها و سرآغاز رها‌گشتن از محنت‌ها برای همگان به ویژه مظلومین عالم و بالخصوص مردم مقاوم و با‌صلابت غزه باشد که با ایستادگیِ تاریخی خویش، دنائت و ددمنشی صهیونیست‌های خونخوار را بیش از پیش در برابر چشم همه ملت های آزادی خواه دنیا عیان کرده اند؛ بفضل الله تعالی.

مردم‌ گرانقدر شهرستان ساوه؛

سالی که گذشت برای همه‌ی ما ایرانیان، سالی توام با توفیقات و کامیابی‌ها و البته همراه با مضایقی بود و که شهرستان ساوه نیز از آن مستثنی نبود، اما علی رغم تمامی این تنگناها – به مدد الهی – توانستیم بر مشاکلِ عدیده فائق آئیم و در مواردی ساوه را بر صدر بنشانیم که کسب رتبه‌ی نخست این دیار در جذب اعتبارات در هفته‌ی دولت و دهه‌ی مبارک فجر از مصادیق این صدرنشینی است.

ما با لطف الهی و پیگیری‌های فراوان توانستیم برخی از پروژه‌های بر زمین مانده به خصوص در عرصه‌ی بهداشت و درمان، پروژه‌های حوزه آب و آبرسانی، جذب بی نظیر مشارکت خیرین سلامت و مدرسه‌ساز، کاهش نقاط حادثه‌خیز ترافیکی، نوسازی فضاهای اداری، افزایش سرانه‌های خدماتی و رفاهی، کاهش جدی نرخ بیکاری، افزایش امنیت و پایداری اقتصادی، تسهیل امورات تولید و رفع موانع، تسهیل امورات اداری و …. را به پیش ببریم و گام‌های بلندی در رفع کاستی‌های به ارث رسیده از گذشته برداریم.

ما و شما در بسیاری از عرصه‌های جذب مشارکت عمومی همانند برگزاری دومین جشنواره‌ی مردمی ملی انار توانستیم برای اولین بار این محصول بهشتی را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم و یک روز را در تقویم کشور به نام ” انار ” بگنجانیم و با برگزاری متعدد برنامه‌های وزین فرهنگی، هنری، اجتماعی و ارزشی بتوانیم برای خروج ساوه از رکود و سکون تلاش کنیم.

ما و شما توانستیم، انتخاباتی پرشور، امن، رقابتی و سالم را در ۱۱ اسفندماه برگزار نمائیم و برگ زرین دیگری را در تاریخ ساوه تورق کنیم.

در سالی که گذشت، شما مردم عزیز و همه‌ی ما خادمین، با همدلی و وحدتی مثال زدنی تلاش کردیم تا صدای رسای‌تان در سطوح مختلف استانی و ملی باشیم و بی تردید اگر پیشرفتی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی ، فرهنگی و اجتماعی در ساوه‌ی خرده طلا حاصل شده است به برکت همین اتحاد و همبستگی مبارک است .

این جانب، رجاء واثق دارم، در سال ۱۴۰۳ که به فرموده‌ی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به سال « جهش تولید با مشارکت مردم » نام نهاده شده است نیز با تمام توان در جهت توسعه ی همه جانبه ی شهرستان ساوه و خدمت به شما نیکان و گرامیان خواهیم کوشید و به سهم خویش در تحقق شعار سال از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ ان‌شاء الله.

مهدی الیاسی
معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ی شهرستان ساوه
یکم فروردین ماه ۱۴۰۳