مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به مناسبت دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.                    

مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به مناسبت دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.                   

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چهل و پنج سال پیش در چنین روزی، با هدایت و تفقّه سیاسیِ بی نظیر رهبری با فراست و کیاست، ایرانیانِ عزتمند، آزادانه در پای صنادیق رای حاضر شدند و در یک همه پرسیِ حداکثری، با رای ۹۸/۲ درصدی، جمهوری اسلامی ایران – نه یک کلمه کم و نه کلمه ای بیش – را به عنوان نظام مورد پسند خود برگزیدند و دوازدهم فروردین را به برگ زرینی در تاریخ سراسر حماسه و شکوه خود تبدیل کردند.

 

بی گمان، دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ تنها یک رخداد سیاسی، مشابه آنچه که در همه پرسی های برخی از کشورهای مدعیِ دموکراسی برگزار میشود نبود، چرا که بالاصاله دارای دو مفهومِ متعالی و متمایز بود: اولا، این واقعیت را پیش چشم همگان آورد که می توان نظامی مردم سالار را بر مبنای دین و شریعت بنا نهاد و ثانیا، مهم ترین وجه تمایز انقلاب ایران با سایر انقلاب های رخ داده در دو قرن اخیر را که غالبا بر مبنای مادیات و یا استیلا و کودتای اقلیتی بر اکثریت شکل گرفته است را به رخ جهانیان کشاند و به نیکی نشان داد که ملتی به ستوه آمده از مظالم و استبداد خاندانی دست نشانده، چگونه با اراده ی خود تصمیم گرفت تا بر سرنوشت خویش حاکم شود.

 

دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ به نوعی روز استقرار نخستین حکومتِ الله پس از دوران صدر اسلام و ایضا روز اضمحلال حکومتی دیکتاتور با مبانی پوچ و واهی است و به عبارت دیگر، روز احقاق حق ملتی سربلند است که به گواهی تاریخ – بر خلاف بعضی از حکّام سرسپرده اش – همواره با شرافت و صلابت زیسته است.

 

این روز، بدون تردید در تکمله و تمیمِ یوم الله بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ است و می بایست ان را یوم الله دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار آورد.

 

مع ذلک، در هوشمندی و درایت امام راحل عظیم الشان همین بس که در اوج تبلیغات مسموم مستکبران در مشوّه کردن چهره ی تابناک انقلاب اسلامی و همچنین در اوج جوَلان تمام عیار ” ایسم” های شرق و غرب، دوزادهم فروردین ۱۳۵۸ را به عنوان سرآغاز نظام سیاسی_دینی نوظهور در قالب مردم سالاری دینی به دنیا عرضه کرد تا با این همه پرسیِ تاریخی و ماندگار، بساط نحله ها و مکاتب سیاسی منحرف آن دوران که در طمع رخنه و به دست گرفتن عنان انقلاب عظیم مردم ایران بودند، برچیده شود.

 

در این روز، امام امت با تدبیر عالمانه ی خویش به شایستگی پشتوانه ی مردمی انقلاب را عیان ساخت و به زیباترین وجه ممکن و با صدایی رسا این پیام مهم را به ابرقدرت ها رساند که دوران سهم خواهی و دست اندازی های شان به منافع ایرانیان به سر آمده است و از این پس، ایران اسلامی، الگویی برای ملت های آزادی خواه خواهد شد.

 

از آن روز ماندگار تا به امروز، انقلاب ما با همان اصالت مردمی و تکیه اش بر جمهوریت و اسلامیت و با تمام دشمنی های خبیثان عالم، هر روز مصمم تر و محکم تر از قبل بر صراط مستقیمی که حضرت روح الله ( قدّس الله نفسه الزکیه ) نشانش داد گام بر می دارد و هرگز در رسیدن به قله عزت و عظمتی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ( مدظله العالی ) نوید آن را داده است، دچار یاس و رخوت نخواهد شد؛ ان شاء الله.

 

این جانب با گرامیداشت این روز بزرگ و همچنین لیالیِ عظیمه ی قدر و با تسلیت سالروز شهادت حضرت مولی الموحدین، یعسوب الدین، اسدالله الغالب، الامام علی بن ابیطالب ( علیه افضل صلوات المصلین ) که این انقلاب ام القری جهان اسلام و نمادی از حاکمیت علوی در سرتاسر دنیاست، به روح پر فتوح امام امت و فرزندان شهیدش، بالخصوص شهدای انقلاب اسلامی، سلام و صلوات می فرستم و به شکرانه ی توفیقِ خدمت در چنین نظامی، جبهه ی سپاس بر درگاه الهی می‌سایم و از خداوند متعال توفیق خدمت مخلصانه در راستای آرمان های الهی انقلاب اسلامی را مسالت می‌کنم.

 

اسأل الله من فضله

 

مهدی الیاسی

معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ی شهرستان ساوه

 

۱۲ فروردین ۱۴۰۳