دستگيري حفاران غيرمجاز در عمليات پليس ساوه

دستگيري حفاران غيرمجاز در عمليات پليس ساوه

به گزارش پایگاه خبری ساوه خبر:

دستگيري حفاران غيرمجاز در عمليات پليس ساوه

فرمانده انتظامي شهرستان ساوه از دستگيري ۲ حفار غير مجاز در يکي از روستاهاي اين شهرستان و کشف تعدادي از وسايل حفاري از آنها خبر داد .

به گزارش خبر گزاري پليس، سرهنگ ” مجتبي جمالي ” در تشريح جزئيات اين خبر بيان داشت: در پي دريافت خبري مبني بر حضور ۲ فرد ناشناس، در يکي از روستاهاي اطراف شهرستان ساوه، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت .
اين مقام انتظامي ادامه داد: پس از کسب اطمينان از صحت موضوع اعلامي و حضور اين افراد به منظور حفاري و کشف اشياء عتيقه، مأموران دو نفر را حين حفاري مشاهده و دستگير و براي تحقيقات تکميلي به يگان انتظامي منتقل كردند.
وي با اشاره به اينکه از اين متهمان يک دستگاه گنج ياب و مقاديري اشياء تاريخي به ارزش ۵۰۰ ميليون ريال کشف شد خاطرنشان کرد: اين افراد با مشاهده مستندات و مدارک پليسي در بازجويي هاي تخصصي مأموران انتظامي ساوه، به ناچار لب به اعتراف گشوده و بيان داشتند که قصد حفاري و کشف اشياء گران قيمت باستاني و عتيقه را در روستاي مورد نظر داشته اند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساوه در پايان با تأکيد بر برخورد قاطع پليس با افراد سودجو و قانون گريز به منظور پيشگيري از سرقت آثار تاريخي و فرهنگي کشور افزود: ۲ متهم دستگير شده در اين عمليات پليسي، پس از تشکيل پرونده مقدماتي، براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي شدند.