شمار مبتلایان به کرونا در ساوه افزایش یافت

شمار مبتلایان به کرونا در ساوه افزایش یافت

 سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

«مجتبی ذکایی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم تزریق دُز سوم و چهارم واکسن، در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان هستیم.

وی بیان کرد: از آمار صفر بستری امروز شاهد روزانه حدود ۱۰ نفر مثبت در شهرستان های ساوه و زرندیه هستیم که علت اصلی آن عدم تزریق دُز یادآور و کاهش سطح ایمنی جامعه است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: همشهریان ساوجی به منظور جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و بستری نسبت به تزریق دُز سوم و چهارم اقدام کنند، خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی نیز برای تزریق واکسن آماده هستند.

ذکایی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ پایگاه و مرکز بهداشت در شهرستان ساوه آماده‌باش هستند و شهروندان می‌توانند برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی می‌تواند مشابه واکسن‌های دُز قبلی باشد، عنوان کرد: واکسن‌های مورد تایید شامل کووبرکت، سینوفارم، بهارات، آسترازانکا و پاستوکووک پلاس در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان ساوه موجود می‌باشد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده و تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کمک شایانی در کاهش موارد ابتلا و بستری خواهد کرد.