خبر فوری |نیروهای ارتش سوریه وارد شهر منبج در شمال حلب شدند

خبر فوری |نیروهای ارتش سوریه وارد شهر منبج در شمال حلب شدند

تجاوز ترکیه به سوریه | نیروهای ارتش سوریه وارد شهر منبج در شمال حلب شدند/ آمریکا ۵۰ زن داعشی را از سوریه به شمال عراق منتقل کرد/ انتقال ۱۵۰ نظامی آمریکا از سوریه به عراق

تجاوز ترکیه به سوریه | نیروهای ارتش سوریه وارد شهر منبج در شمال حلب شدند/ آمریکا 50 زن داعشی را از سوریه به شمال عراق منتقل کرد/ انتقال 150 نظامی آمریکا از سوریه به عراق

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهر، پس از اعلام رجب طیب اردوغان، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد، این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.

العالم – سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعت ۱۶ چهارشنبه ۱۷ مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.

همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف تکاپو برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه را آغاز کردند.