حجم آب سد الغدیر ۳۰ درصد کاهش یافت

حجم آب سد الغدیر ۳۰ درصد کاهش یافت

 مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: میزان آب ذخیره‌ شده در سد الغدیر ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و حجم سد، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، «عزت‌الله آمره‌ای» روز چهارشنبه در بازدید از سد الغدیر ساوه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها در سطح استان مرکزی و از جمله شهرستان ساوه شاهد کاهش حجم ذخیره‌سازی سد الغدیر و همچنین کاهش دبی ورودی به سد هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان آب ذخیره‌ شده در سد الغدیر ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و حجم سد ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها در سال آبی جاری به طور متوسط ۱۹۲ میلیمتر باران در سطح استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته اما در دراز مدت کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم.

به گفته آمره ای، حدود ۸۰ میلیمتر عقب ماندگی بارشی نسبت به متوسط نرمال استان ارزیابی شده که امیدواریم تا پایان فصل بهار بارش‌های موثری را شاهد باشیم.

وی افزود: به منظور تامین نیاز آبی بخش کشاورزی در مناطق پائین دست سد الغدیر، به دستور استاندار مرکزی دریچه‌های سد از امروز به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب به مدت چهار ماه به تدریج بازگشایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی عنوان کرد: در خصوص تامین آب شرب نیز شهروندان ساوجی نگران نباشند چراکه با تمهیدات اندیشیده شده و اهتمام جدی نسبت به امر صرفه‌جویی، مشکلاتی همچون جیره بندی و قطعی  آب نخواهیم داشت.

وی افزود: بارش های بهار امسال منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب در رودخانه‌های استان نشده و به همین علت آورد مخازن سدهای استان در سال جاری مطلوب نیست و شهروندان و کشاورزان باید مصرف بهینه آب را در اولویت قرار دهند.