دلیل بحران اقتصادی ایران

دلیل بحران اقتصادی ایران

روزهای سخت برای ملت ایران

علی علیزاده تحلیلگر سیاسی در یاداشت اینستاگرامی خود چنین نوشت : 

این روزهای سخت برای ملت ایران، اطرافیان را خوب بپایید. اگر خویشاوندی مشغول خروج سرمایه از کشور بود او دلیل بحران اقتصادی شماست. اگر آشنایی اینروزها دارد ثروتمند میشود او علت فقیرشدن شماست. بجای اینکه به ثروتشان حسادت کنید به صورتشان بی تعارف تف بیاندازید. دزد اموالتان اینها هستند.

هر یک تومنی که دلار چهار هزار و دویست تومنی از فروردین امسال گران شده، عده‌ای خواص برخوردار از «رانت اطلاعاتی» و بی‌بهره از «شرف ملی» را میلیاردر کرده است. ‏هر یک دلاری که به قیمت دولتی گرفتند ولی به جیب زدند و‌با آن چیزی برای مردم هم وارد نکردند، خواصی را میلیاردر کرده است. ‏

عوامل داخلی بحران امروز، پورشه سواران فردایند. چشمهایتان را باز کنید. پورشه سواران امروز هم، عوامل بحرانهای این چهل سال گذشته‌اند.

چه کسی میتواند از پول حلالی که مالیاتش هم پرداخت شده، پنت‌هاوس و منزل چند ده میلیارد تومنی در شمال تهران بخرد؟ در حالیکه هر کس با ذره‌ای اخلاق ملی میدانست نباید از کشور ارز خارج کند، چه کسانی با عجله مشغول خروج دلار و خریدن ساختمانهای میلیون دلاری در دوبی و لندن و تورنتو هستند؟

پانوشت: میدانم در این موضع منزوی هستم و توقع ندارم کسی کنار این حرفها بایستد. اما غارت یکی دو دهک بالای جامعه، این روزها کل زیرساخت اعتماد ملی را به خطر انداخته. غارت تازه بدوران رسیده‌هایی که تازه بقیه جامعه به عنوان زرنگ بودن و با عرضه بودن به انها احترام هم میگذارد.

علی علیزاده تحلیلگر سیاسی