بهره برداری واحد تصفیه پساب صنایع شیمیایی کیمیاگران در شازند

بهره برداری واحد تصفیه پساب صنایع شیمیایی کیمیاگران در شازند

🏭 واحد تصفیه پساب صنایع شیمیایی کیمیاگران در شازند بهره‌برداری شد

🔹با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین، آیین افتتاح واحد تصفیه پساب صنایع شیمیایی “کیمیاگران امروز” در شهرک صنعتی شهید بابایی شهر شهباز برگزار شد.

🔹این واحد تصفیه‌خانه صنعتی به روش ZLD است که یکی از مناسب‌ترین روش‌های تصفیه پساب‌های صنعتی به شمار می‌آید و در آن با استفاده از تمهیدات خاص فرآیندی، مقدار هدررفت پساب به کمترین مقدار ممکن رسیده و از این رو به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

🔹توانایی تصفیه پساب این واحد، ۱۵۰ متر مکعب در روز است.

استاندار مرکزی تأکید کرد:
🔴 ضرورت استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی

🔸استاندار مرکزی در آیین افتتاح واحد تصفیه پساب صنعتی در شازند، اظهار داشت: بحث‌های زیست محیطی ناظر به منابع حیاتی کشور و منابع حیاتی مورد نیاز مردم است و جایگاه مهمی دارد.

🔸دکتر مخلص‌الائمه اضافه کرد: منابع حیاتی عموما منابع تجدیدناپذیر و تمام شدنی هستند که باید برای حفظ و جلوگیری از نابودی آن‌ها باید تلاش کرد.

🔸وی با بیان اینکه، منابع خاک، آب و هوا به شدت مورد تهدید است، گفت: این تهدیدات در همه جای دنیا وجود دارد اما تجربه‌های موفقی وجود دارد که از دانش و مجموعه‌های دانش‌بنیان برای مهار آن‌ها بهره‌گیری شده است.

🔸 مقام عالی دولت در استان مرکزی افزود: اقدامات زیادی در طرح‌های تصفیه پساب در کشور صورت گرفته اما شرکت کیمیاگران امروز، در این مسیر جزو شرکت‌های موفق است که می‌تواند الگویی برای صنایع دیگر استان و کشور باشد.

🔸استاندار مرکزی تولید را خط مقدم دفاع اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و اگر در این حوزه ضربه بخوریم، باید در سایر حوزه‌ها عقب‌نشینی کنیم، اما جمهوری اسلامی تاکنون توانسته قدرتمند در مقابل تمام تهدیدها ایستادگی کند و روز به روز بر توفیقات آن اضافه می‌شود.

🔸مخلص‌الائمه تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، برآیند مثبتی خلق شده که هم به لحاظ پیشرفت، رشد و پایایی و هم در حوزه مقابله با تحریم بی‌نظیر است.