صنایع برای نوسازی خطوط تولید و ضایعات خود برنامه‌ریزی کنند

صنایع برای نوسازی خطوط تولید و ضایعات خود برنامه‌ریزی کنند

🔴 استاندار: صنایع برای نوسازی خطوط تولید و ضایعات خود برنامه‌ریزی کنند

🔹جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، به ریاست استاندار، با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

🔸دکتر فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی در این نشست با تأکید بر ضرورت نوسازی خطوط تولید صنایع، اظهار داشت: همین الان که تلقی بر این است که امکان نوسازی وجود ندارد، برخی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید در کشور در حال نصب و بهره‌برداری است.

🔸وی افزود: در تمام بهره‌برداری‌ها و افتتاح‌های جدید کشور، کمتر از ماشین‌آلات دست دوم و پُرضایعات استفاده می‌شود و اگر هم از ماشین‌آلات دست دوم استفاده شود، ضایعات آن‌ها متعارف است.

🔸استاندار مرکزی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مدیران واحدهای صنعتی مطرح و بزرگ استان انگیزه‌ای برای بازسازی خطوط تولید خود ندارند، گفت: یکی از دلایل اصلی این است که در برخی از صنایع سهامدار بی‌ربط در میز مدیریت نشسته است.

🔸مخلص‌الائمه بیان کرد: نوسازی خطوط یک ابزار در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات غیرعادی است لذا تولیدکنندگان باید برای کاهش ضایعات و بازگرداندن آن به چرخه تولید برنامه‌ریزی داشته باشند.

🔸وی خاطرنشان کرد: صنعتگران چند سال است که درگیر تحریم‌های ظالمانه هستند، اما سؤال اینجاست که چرا شرکت‌هایی با قدمت بالا تاکنون خطوط خود را بهسازی نکرده‌اند، باید نسبت به برخی از صنایع سخت‌گیرانه برخورد شود و صنایعی که ضرورت بازسازی خط تولید دارند به صورت میدانی شناسایی شوند.