بی‌بی‌سی نمایش کاریکاتور پیامبر اسلام را آزاد کرد! +تصاویر

بی‌بی‌سی نمایش کاریکاتور پیامبر اسلام را آزاد کرد! +تصاویر

شبکه دولتی انگلیس به بهانه پوشش خبری اتفاقات اخیر فرانسه، کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام را به نمایش گذاشت؛ این درحالی است که براساس مقررات خبری پیشین این شبکه، هرگونه نمایش چهره پیامبر اسلام ممنوع بوده است.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، سایت مشرق در گزارشی نوشت: بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس (British Broadcasting Corporation) در اقدامی موهن، همزمان با حوادث اخیر پاریس، کاریکاتور مجله شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص) را پخش و پس از آن اعلام کرد که دستورالعمل قبلی مبنی بر ممنوعیت نمایش دادن چهره پیامبر اسلام در حال بازبینی و تغییر است.
 
روزنامه گاردین هم از تغییر قوانین تنظیم خبر بی‌بی‌سی خبر می‌دهد.
این روزنامه انگلیسی در این رابطه نوشته است: «بی‌بی‌سی قوانین قبلی‌اش مبنی بر ممنوعیت نمایش چهره [حضرت] محمد “به هر شکل یا در هر حالت” را تغییر داده است؛ این تغییر آنجا نمایان شد که شبکه بی‌بی‌سی۱ در برنامه خبر ساعت ۱۰ روز پنجشنبه خود کاریکاتور نشریه “شارلی ابدو” از [حضرت] محمد را نمایش داد.»

 
به گزارش گاردین، این بخش خبری، تصویری از استفان شاربونیه سردبیر مقتول شارلی ابدو در حادثه روز چهارشنبه پاریس نمایش داد که کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام (مربوط به شماره ماه دسامبر ۲۰۱۱ این نشریه) را در دست دارد.
 
 

تصویری که بی‌بی‌سی روز پنج‌شنبه از کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام (ص) “شارلی ابدو” نمایش داد (تصویر این کاریکاتور موهن توسط مشرق “محو” شده و در گزارش بی‌بی‌سی بصورت واضح نمایان است)
 
گاردین در ادامه مطلب خود به دستورالعمل تنظیم خبر بی‌بی‌سی اشاره می‌کند که بطور اتفاقی بلافاصله در برنامه “وقت پرسش” از این شبکه پخش شد.
دیوید دیمبلبی (David Dimbleby) مجری این برنامه بخشی از این دستورالعمل را اینگونه می‌خواند: «لازم است مراقبت‌ و ملاحظات لازم در مورد انتشار تصاویر شخصیت‌ها مذهبی که می‌تواند موجبات اهانت را فراهم آورد، بکار بسته شود. چهره پیامبر اسلام به هیچ شکل و حالتی نباید نشان داده شود.»