حواشی انتخاب شهردار جدید ساوه |شهردار جدید ساوه

حواشی انتخاب شهردار جدید ساوه |شهردار جدید ساوه

به گزارش پایگاه خبری ساوه خبر انتخاب شهردار در ساوه با حواشی بسیاری همراه بود در این میان واکش یکی از فعالین سیاسی ساوه در نوع خود جالب بود

انتخابها و هنجارها:

این نوشتار، کوششی است در فهم واقع و بازنمایاندن تصویری که در آینه درک ما هویدا گشته، گرچه تصویر در آینه خُرد و چپ است اما نیت ما نه خرد کردن هیچ بزرگی است و نه چپ کردن واقعیتی.

مقوله آزمون و خطا در زمان اتخاذ تصمیمات حساس بسان جبر طوق شده ای گردن آویز شهرمان گشته، از آن حیث که برخی منتخبان، هیچگاه نه از مطالبات ما سردرآورده اند و نه اهمیتی بدان داده اند.
پیام و پیامدهای چنین تصمیماتی چیزی جز فرصت سوزی و تداوم تیره روزی نبوده و نیست.

برگزیدگان فعلی شورای شهر، از آن هنگام که سربلند بیرون آمدند از شمارش و پشتگرم شدند به گرمای حمایت مردم بر پشت خویش، دو اصل تخصص و تعهد را، شرط سپردن زمام امور شهر به فرد منتخب برشمردند.

با گذشت روزها و هفته ها وساعتها، امروز با معرفی شهردار جدید ساوه، با دیدگانی گردشده از فرط تحیر، خیره ماندیم بر آنچه که در مقابل بود.

در خصوص میزان تعهد فرد منتخب سخنی روا نمی دانیم، هرچند بر این باوریم واژه “تعهد” به معنای عدم پذیرش پستی خارج از حوزه تخصصی است.

از تخصص شهردار منتخب و تخصص مورد نیاز برای هدایت امور شهر، نیز سخن نمی گوییم.

از این نیز می گذریم که در محدوده شهرستان ساوه که از همدان تا قم گسترش دارد قطعا متخصصانی بومی، در دسترس بودند.

اما از اقدام برخی ایستادگان در حاشیه کرسی ، که زبان به تهدید منتقدان دراز می کنند نمی توان گذشت، همانانی که خود را بخت مردم پنداشته و منتقدان را بسان بختکی می بینند که لاجرم باید وردی بر محوشان خوانده شود.

گویا از منظر اینان، واژه #مردمسالاری صرفا در ایام منتهی به انتخابات معنا داشته و پس از خروج نامها از دل صندوق، باید #مردم حذف شده و فقط #سالارها در صحنه بمانند.

اینان از درک این واقعیت عاجزند که مقوله نقد و نقادی فرض مسلم هر انسانی ست و منتقدان، گوسفندانی مستلزم حضور چوپان نیستند که از ترس رم داده شدن، قلم قایم کنند.

ما نقد خواهیم کرد در پیوستگی با اخلاق

ما سخن خواهیم گفت در پیوستگی با انصاف

ما پیوسته ایم پس هستیم
ما پیوسته ایم پس خواهیم بود
ما پیوسته ایم و نخواهیم گسست…..

محمد رضا نعمتی ساوه