قاسمعلی خان و فرماندهی گارد نادر شاه در حمله به هندوستان

قاسمعلی خان و فرماندهی گارد نادر شاه در حمله به هندوستان

قاسمعلی خان و فرماندهی گارد نادر شاه در حمله به هندوستان

نادر شاه به جهت لیاقت کاردانی و جسارت قاسمعلی خان آنچه را که از او گرفته بود به وی بازمیگرداند و او را دوباره به سرکردگی ایل منصوب میکند فرماندهی گارد مخصوص شاه و لقب اعتمادالدوله را نیز به او اعطا مینماید.
نادر اگاه است که حمله افغان ها به ایران به تحریک دربار پادشاهی دهلی بوده و در سرکوبی افغان ها نیز اقدامی نکرد و قوم غلجه زایی از راه مرز هندوستان فرار کردند به این بهانه برای ادب کردن پادشاه هند عزم جنگ کرد و به هندوستان حمله نمود . سال ۱۱۵۰ هجری قمری قندهار و در سال ۱۱۵۱ هجری قمری شهر دهلی را تسخیر ساخت سپاه اماده زیر دستان همه گوش به فرمانش دارند همه سرداران همه سپاهان همه دست اندرکارن.
اکنون قاسمعلی خان سرکرده ایل شاهسون بغدادی بالقب اعتمادالدوله عنوان ریاست گارد مخصوص نادری را عهده دار میباشد و زبده سپاهیان را در این امر مهم فرماندهی مینماید تا انچه را انجام نداده است جبران نماید و به انجام برساند در ضمن تمام سواران شاهسون بغدادی نیز او را همراهی میکنند.
از ایل شاهسون در این لشکر کشی دو هزار سوار و دو هزارتن پیاده تحت فرماندهی قاسمعلی خان بودند که ستون اصلی گارد مخصوص را تشکیل میدادند.