سوء استفاده اعتمادالدوله از جایگاهش | تاریخ ایل شاهسون

سوء استفاده اعتمادالدوله از جایگاهش | تاریخ ایل شاهسون

سوء استفاده اعتمادالدوله از جایگاهش

از رود سند میگذرند و در کرانه دیگر در منزل اول خبر سواستفاده اعتمادالدوله به گوش نادر شاه میرسد نادر از این نافرمانی برمی آشوبد و اعتمادالدوله را احضار مینماید و دستور تفتیش نعل اسبان سواران وی را میدهد.
ماموران جواهرها را می یابند نادر خشمناک از قاسمعلی خان اعتمادالدوله امر مینماید وی را زندانی کنند و به روایتی فرمان میدهد تا دماغ و گوشش را ببرند و او خانه نشین نمایند!
این مرد از زیردار رسته را این بار هم نمیکشد چون جانبازی های وی را نمیتوانست نادیده بگیرد و پیروزی کنونی خود را مدیون او میدانست.
قاسمعلی خان پس از بازگشت از هند به خاطر خدماتش خانه نشین میشود و قبل از نادر دار فانی را به روایتی با بیماری وبا بدرود میگوید سال وفاتش ۱۱۵۴ هجری قمری برابر ۱۱۲۰ هجری شمسی و ۱۷۴۱ میلادی است ارامگاه وی در مشهد مقدس در صحن امام رضا (ع) قبر هفتم از سقاخانه طلا به سوی قبله می باشد. از قاسمعلی خان یک فرزند به نام نوروز علی خان معروف به قرابیگ بر جای ماند که هنگام مرگ پدر ۴ سال داشت.
قاسمعلی خان رشید شجاع فهمیده با شعور و مردی مقتدر و بانفوذ پس از زحمت های فراوان در راه ایران ایل و نادر دنیای فانی را با به یادگار گذاشتن یگانه فرزندش نوروز علی خان وداع گفت و به سرای جاودان شتافت. حکومت نادری به پاس خدمات ارزنده قاسمعلی خان فرزند خردسالش را به سرکردگی برگزید و تمام کارهای ایل را به وی محول نمود که تحت نام نوروز علی خان و به واسطه عمو و عمو زاده ها اجرا و انجام میگردید.
نادر شاه پس از مدت کوتاهی به جهت حالت غیرعادی که پیدا کرده بود به پست سردارانش کشته شد و سلطنت به فرزند بزرگ او رضاقلی میرزای نابینا محول نگردید.
نادر دو فرزند دیگر به نام های نصراله میرزا و امامقلی میرزا داشت که هر دو در کلات محافظ خزانه نادری بودند.
علی قلی میرزا پسر برادر نادر که فرمانده بیست هزار سوار بود با آگاه شدن از مرگ نادر شاه پیش از انکه خبر به کلات برسد دستور داد دو فرزند دیگر نادر را بکشند ان هم ناجوانمردانه چون حرص و طمع سلطنت و دنیا پرستی وی را نیز کور کرده بود علی قلی میرزا پسر برادر نادر پس از او به تخت شاهی نشست او نیز همچنان نوروز علی خان شش ساله را سرکرده ایل شاهسون بغدادی می دانست.