اخبار زرندیه |نخستین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه برگزار شد

اخبار زرندیه |نخستین جشنواره قرآنی تبیان در شهرستان زرندیه برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی تبیان شامگاه جمعه با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان زرندیه برگزار شد.

به گزارش ساوه خبر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه شامگاه چهارشنبه در این آیین، گفت: دبیرخانه نخستین جشنواره قرآنی تبیان با هدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی در بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دی ماه سال گذشته با تهیه و توزیع فراخوان فعالیت خود را آغاز کرد ‌

«احمد جوانمرد» افزود: این جشنواره در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک تا ۲۵ جزء و مفاهیم سوره احزاب از کتاب نسیم حیات در بخش خواهران و برادران در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار شد.

وی افزود: در این مرحله بیش از ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و فعالان قرآنی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.

دبیر نخستین جشنواره قرآنی تبیان شهرستان زرندیه بیان کرد: بیش از یکصد و ۵۰ نفر از منتخبین مرحله نخست اردیبهشت امسال در مرحله دوم (شهرستانی) با هم به رقابت پرداختند که پس از بررسی آراء، هیات داوران جشنواره ۴۷ نفر از قرآن آموزان در رشته ها و سطوح مختلف را به عنوان نفرات برتر جشنواره معرفی کردند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس اسبق دارالقرآن کشور و داور بین‌المللی قرآن کریم نیز، گفت: هدف از برگزاری مراسم و محافل قرآنی، مانوس شدن با کلام خداوند است تا عادت کنیم روزانه حداقل چند آیه از قرآن را تلاوت کرده و در آن تدبر کنیم.

«مهدی قره‌شیخلو» افزود: اگر روزانه حداقل یک آیه از قرآن کریم را قرائت و در معنای آن دقت کنیم، آثار آن را در رفتار، کردار و زندگی خود شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انس با قرآن کریم، ادامه داد: عمل کردن به مفاهیم قرآن موجبات زندگی سالم و دوری از آسیب‌های اجتماعی را رقم خواهد زد.

یکی از حافظان قرآن کریم نیز در این محفل قرآنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بیت المقدس، گفت: اگر رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز نمی‌توانستیم در امنیت کامل و به دور از هرگونه دغدغه چنین محافل باشکوهی را برگزار کنیم.

حجت الاسلام سید «محمد حسین طباطبایی » افزود: همدلی، مودت و هم افزایی از راهکارهای مهم توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی افزود: فعالان قرآنی باید عامل به آموزه‌های این کتاب آسمانی باشند تا الگوی مناسبی برای سایر اقشار جامعه به شمار آیند.

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش‌آموزان، تقدیر از فعالان و خادمان قرآنی و برنامه های متنوع و جذاب توسط گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد از جمله برنامه های آیین اختتامیه این مراسم بود.