آیا تجربه محمدآباد قزوین در ساوه تکرار میشود؟

آیا تجربه محمدآباد قزوین در ساوه تکرار میشود؟

آیا تجربه محمدآباد قزوین در ساوه تکرار میشود؟

 

راهی که دیگران رفتند ؛ وقتی سایت دفن پسماند صنعتی صدای قزوینی ها را در میاورد .
بخشی از گزارش آذر ماه امسال ایرنا را بخوانید .

قزوین با برخورداری از یک سایت پیشرفته مدیریت و ساماندهی پسماند و دفن بهداشتی زباله، یکی از نخستین استان های کشور بود که از چند سال قبل اقدام به دفن اصولی زباله پسماندهای صنعتی را در دستور کار خود قرار داد با این وجود نحوه فعالیت های انجام شده در این مکان طی روزهای اخیر نگرانی های زیادی را بوجود آورده است.
انتقال پسماندهای صنعتی دیگر نقاط کشور به قزوین هشدار عده ای از مسئولان نسبت به عواقب و خطرات زیست محیطی و بهداشتی این اقدام را به دنبال داشته است.
هفته گذشته اظهارات یک عضو شورای شهر قزوین مبنی بر اینکه قزوین به پایتخت زباله های صنعتی کشور تبدیل شده است بازتاب فراوانی پیدا کرد و واکنش های زیادی را نیز به دنبال داشت.
محسن حق شناسی عضو شورای شهر قزوین در این سخنان مدعی انتقال پسماندهای صنعتی از نقاط مختلف کشور از جمله پالایشگاه های پتروشیمی و نفت و گاز به مجتمع پسماند محمدآباد بود.
کشف یک انبار حاوی ۱۳۰ تن پسماندهای صنعتی خطرناک صنعتی در شهرک صنعتی لیا که اتفاقا در نزدیکی سایت محمدآباد قرار دارد نیز به نگرانی ها در این خصوص افزود که البته این انبار با اقدام به موقع ماموران محیط زیست مهر و موم شد.
به گفته کارشناسان محیط زیست، درون این پسماندهای صنعتی، فلزاتی نظیر نیکل، کادمیوم و وانادیوم وجود داشت که این موضوع به شدت تهدیدات دامن زد.