تفكر بسيجي به عنوان يك الگو در جهان شناخته شده است

تفكر بسيجي به عنوان يك الگو در جهان شناخته شده است

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله گفت: امروز مدل و تفکر بسیجی در کشورهای جهان به خوبی شناخته شده و بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان از این نهاد انقلابی، تاثیر پذیرفته‌اند.
ساوه – ایرنا – سردار «علیرضا ربیعی» روز سه‌شنبه در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان ساوه که با عنوان شکوه پایداری در سالن ۹ دی برگزار شد، ‌ افزود: نقش و راهبردهای بسیج در نجات ملت‌هایی چون سوریه و عراق انکارناپذیر است.

وی با تمجید از تلاش های سردار شهید همدانی در ایجاد هسته های مردمی بسیج در کشور سوریه که به مقاومت پیروزی بخش در برابر داعش و قدرت‌های استکباری در آن کشور منجر شد، اظهار داشت:‌ اقدامات این شهید والامقام از این حیث که مردم سوریه از نظر زبانی و فرهنگی با ما تفاوت‌های زیادی دارند اما الگوی تفکر بسیجی را در آنجا پیاده کرد، ‌ نشانگر این مساله است که فرهنگ بسیجی و مقاومت مرز نمی‌شناسد.

وی افزود: سردار همدانی با چند کارشناس و در مدت ۶ سال موفق به این کار شد و نیروهای مردمی را در سوریه همچون گردان‌های عاشورای داخل کشور با حدود ۱۲ هزار عضو تشکیل داد.

وی گفت: قدرت بسیج در سوریه کاملا مشهود است که توانست با وجود حضور ابرقدرتها و تجهیزات مدرن نظامی آن‌ها در این کشور، فقط با اتکا به نیروهای مردمی بر داعش غلبه کند.

سردار ربیعی گفت: با وقوع بهار عربی و انقلاب در کشورهای تونس، مصر و… همه سردمداران غربی به خصوص آمریکایی‌ها معترف بودند که این حرکت‌ها برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و تأثیرپذیر از قدرت بسیج و تفکر این نهاد است به همین خاطر انقلاب مصر را در سالهای بعد با شکست مواجه کردند تا مدلی مانند انقلاب ما در آنجا پیاده نشود.

وی ادامه داد: تحرکات امپریالیسم حتی در سودان هم قابل مشاهده بود زیرا آنها با ۲ قطبی کردن این کشور از پیروزی انقلاب مردم این کشور به خصوص در جنوب این کشور جلوگیری کردند.

ربیعی گفت: به گفته امام راحل،  بسیج و هسته‌های آن به عنوان نماد قدرت و تفکر انقلاب باید در میان ملتهای مسلمان نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: تفکر امام خمینی (ره) مبنی بر سنگر بودن مساجد، اکنون به الگویی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است و برای نمونه اکنون در بولیوی یک مسجد وجود دارد که روزانه ۴۰ نمازگزار در آن حضور دارند و این مساله تاییدی بر تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان است.

سردار ربیعی هشدار داد: مساجد کشور کم رونق شده و باید در این خصوص با تدابیری زمینه حضور پرشور جوانان در مساجد را فراهم کرد.

وی گفت: همه بسیجیان باید علاوه بر حضور مقتدرانه در عرصه‌های مختلف، ‌ آمادگی های رزمی را در کنار امور معنوی حفظ کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: خدا را شاکریم که بر این غائله که توسط عوامل استکباری و دشمنان نظام برپا شده بود پیروز شدیم و دشمنان هم بدانند که با این تحرکات به جایی نمی‌رسند.

شهرستان ساوه با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت از کانون های صنعتی کشور و در ۱۰۰ کیلومتری غرب پایتخت قرار دارد.