۱۰ تا ۲۰ درصد از مدارس بخش مركزي ساوه فرسوده است

۱۰ تا ۲۰ درصد از مدارس بخش مركزي ساوه فرسوده است

به گزارش خبرگزاری ساوه خبر – رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: ۱۰ الی ۲۰ درصد از مدارس بخش مرکزی ساوه دارای بافت فرسوده هستند و ترمیم و مقاوم‌سازی آن‌ها در اولویت است.
«ابراهیم فراشیانی» پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شماری از مدارس بخش مرکزی ساوه نسبت به زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند و استاندارهای تعیین شده از سوی اداره استاندارد در ساخت و ترمیم مدارس را دارند.
وی اظهار داشت: با اهتمام خیران و سازمان نوسازی مدارس پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده  در ساوه مدرسه‌ای با بافت قدیمی وجود نداشته باشد.
رییس آموزش و پرورش ساوه بیان کرد: تکمیل استاندارد مدارس این شهرستان در حوزه مصرف حامل‌های انرژی به اتمام رسیده است و اکنون فقط شمار اندکی از مدارس صعب‌العبور از بخاری گازی استفاده می‌کنند که این مدارس نیز تا پایان امسال به سیستم گرمایشی گرماتاب مجهز می‌شوند.
فراسیانی یادآور شد: براساس هماهنگی با ستاد بحران شهرستان ساوه سه باب مدرسه در حوزه شهری به‌عنوان نمونه و به منظور اسکان مردم برای ایمن ماندن در شرایط اضطراری و بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: سازه اغلب مدارس ساوه به‌دلیل رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز نسبت به زلزله حتی با شدت هفت ریشتر نیز مقاوم هستند و تخریب نمی‌شوند.
رییس آموزش و پرورش ساوه  یادآور شد: ۳۱۴ باب مدرسه در ساوه وجود دارد و افزون بر ۵۲ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
فراشیانی افزود: چهار باب مدرسه نیز در مناطق عباس‌آباد، پیک‌نیک گاز، خلیج فارس و سلمان ساوجی در حال ساخت است که یکی از این واحدهای آموزشی به‌زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.