اخبار شهر آوه | آوه خبر | آوه کجاست

اخبار شهر آوه | آوه خبر | آوه کجاست

 

برگزاری بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آوه

 

به گزارش پایگاه خبری ساوه خبر  ، حسین محمودی فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آوه در روز دوشنبه ۲۱/۱/۱۴۰۲ در محل دفتر امام جمعه آوه خبر داد .

حجت الاسلام محمد جوادنیکویی ماهانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی آوه ضمن آرزوی قبولی طاعت و عبادات در ماه ضیافت الهی و طلب غفران و رحمت واسعه الهی در شبهای گرانقدر قدر با اشاره به دستور جلسه شورا ابراز کرد : حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی رانصیب انسان می کند.

وی افزود : مسئله ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوندخورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است . بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه آوه اظهار کرد : در مواجهه با افراد هنجارشکن باید با روش سلبی اقدام نمود و بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درباره افراد ضعیف الحجاب‌ها راهی جدید را به مدیران فرهنگی نشان داد و اشاره دوباره ایشان در سخنرانی اول سال، مبنی براینکه حتی کسانی که به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، اما در دل به خدا و دین ایمان دارند، باید در سیاست گذاریهای ما مورد توجه قرار گیرد بنظر میرسد یک خانم کم‌حجاب تفاوتی ماهوی با معدود هنجارشکنانی دارد که فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه را با قصد و نیت قبلی آلوده میکنند و یا در پی ترویج فسادند.

نیکویی ماهانی به فرارسیدن روز جهانی قدس اشاره نمود و گفت: روز قدس دربین مسلمانان جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به تعبیری روزاعتراض قوی ، همگانی و یکپارچه مسلمانان جهان علیه غاصبان و اشغالگران می باشد که باید با برنامه ریزی مناسب و بسیار با شکوه برگزار گردد.

بخشدار مرکزی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی ع در خصوص اهمیت برگزاری مراسم روز قدس گفت : روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی میباشد. روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند.

ولدخانی افزود: مردم با وجود مشکلاتی که دارند در مسائل اصلی با هم متحد هستند حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانۀ اتحاد مردم است و واقعاً پشت دشمن را می لرزاند و و با حضور خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس را گرامی خواهند داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت شبهای ارزشمند قدر، با اشاره به دستور جلسه، بر ضرورت برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تأکید کرد و گفت : با وجود تلاش های دشمنان در قالب جنگ نرم ، برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسب برای ایجاد فضای شاد و آرام در جامعه امری ضروری است .

حسین محمودی فر افزود: ایجاد شادی و نشاط نقش بسیارمهم و بسزایی در تأمین و ارتقای سلامت فرد و جامعه دارد و میتواند در کنار حس خرسندی، ارتقای سرمایه اجتماعی، تقویت روحیه مشارکت پذیری و تقویت سطح رضایتمندی همراه با امید و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد.

راهپیمایی روز قدس ، برگزاری نماز عید سعید فطر ، اجرای برنامه های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برنامه ریزی برای تقویت نشاط اجتماعی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و کفتگو قرار گرفت .