مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه، شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم پیامی صادر کرد

مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه، شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم پیامی صادر کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

به باور ما، جایگاه و منزلت « معلم » بسیار ممتاز و رفیع است و سر به فلک می ساید؛ از این جهت که خداوند تبارک و تعالی، خود به عنوان نخستین معلم بشریت، از آدم ابوالبشر تا خاتم المرسلین را از آنچه که نمی دانستند- از تکوین و تشریع-آموخت؛ از « علّم آدم الاسماء کلها » تا « علّم الانسان ما لم یعلم » .

طبعا با چنین درکی از مرتبت معلم، این سوال مهم به ذهن متبادر می شود که به واقع، آدمی در چه کسوتی جز معلمی می توانست این چنین از فرش به عرش شود و رسالت خطیر تعلیم و تربیت را به عنوان اساسی ترین کارها برای سعادتمندی یک جامعه، بر عهده گیرد؟

حقاً؛ چنین نگاهی به مقام والای معلم، نه از سر اغراق که عین کلام الهی است در منقبتِ اهل دانش و فضیلت؛ همانان که با تعلیم و تربیتِ صحیحِ انسان ها و با مرکب و سلاح دانش، مومن و مصمم بر جبهه ی جهالت و ضلالت می تازند.

دوازدهم اردیبهشت ماه، روز تجلیل از چنین گوهرانی است که به عنوان مهم ترین عناصر و طلایه داران توسعه و پیشرفت، زنگار از رخسار جهالت جوامع می زدایند و روشنی و پویایی به ارمغان می آورند.

به علاوه، نام گذاری این روزِ مبارک به عنوان روز معلم، یادآور شهادت پاره ی تن امام امت ( قدس ) و بزرگ معلمی مهذب و وارسته است؛ شهادت حضرت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره)؛ او که دلی داشت دلباخته به قرآن، مغزی داشت سر سپرده به عرفان و جانی داشت وابسته به برهان.

او که یکی از بارزترین، موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است.

این جانب که خود سال ها در کسوت معلمی، افتخار خدمت در سنگر تعلیم در مقاطع مختلف علمي را داشته ام، ضمن تبریک فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه به روح پرفتوح حضرت استاد شهید مرتضی مطهری (رض) درود می فرستم و در برابر مقام رفیع همه ی دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه به ویژه یکایک معلّمين و اساتيد کوشا، متعهد و متخصص شهرستان ساوه، سر تعظیم فرود می آورم و از خداوند متعال توفیق خدمت مستمر برای این عزیزان را مسالت می کنم .

مهدی الیاسی
معاون استاندار و فرماندار ویژه ی شهرستان ساوه
۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲