شهردار ساوه : اعمال قانون در انتظار مالكين متخلف باغات خرد شده

شهردار ساوه : اعمال قانون در انتظار مالكين متخلف باغات خرد شده

شهردار ساوه : اعمال قانون در انتظار مالكين متخلف باغات خرد شده

به گزارش پایگاه خبری ساوه به نقل از  نارستان، سيد مهدي حسيني شهردار ساوه در پي اقدامات اخير برخي از مالكان ، دلالان و سوداگران در تفكيك و فروش غير مجاز باغات و اراضي زراعي حاشيه شهر و تحميل خسارات مالي و روحي فراوان در اجراي حكم تخريب، گفت : در اجراي ماده ٦ قانون حفظ و گسترش باغات و فضاي سبز شهرها مصوب سال ١٣٥٩ شوراي انقلاب مصمم و قاطع هستيم.
وی ادامه داد: به استناد تبصره ذيل ماده ٦ قانون فوق در كليه باغاتي كه مالكين آنها اقدام به تفكيك غير مجاز و خانه سازي مي نمايند، كل باغ به نفع مصارف عمومي در تصرف شهرداري قرار مي گيرد .
وی ابراز داشت: نظر به اينكه گروهي از مالكين اراضي باغي بدون هيچگونه تعهدي به حقوق شهر و جان و مال افراد ضعيف و ناآگاه از قوانين اقدام به فريب و فروش غير مجاز زمين به آنان مي نمايند و بستر حاشيه نشيني و ايجاد سكونت گاههاي غير رسمي و آسيب پذير را فراهم مي كنند ضمن صدور شكواييه عليه آنها توسط شهرداري و معرفي به محاكم قضايي ، كل باغ آنها نيز توسط شهرداري تصرف و جهت استفاده عموم مردم به پارك و فضاي سبز تبديل خواهد شد .
مهندس حسيني افزود: بي توجهي و سهل انگاري در گذشته باعث شده تا امروز ٢٨ محله حاشين نشين و فاقد اصول و استانداردهاي فني و شهرسازي در ساوه شاهد باشيم كه از انواع آسيبهاي اجتماعي و فقر خدمات شهري رنج مي برند .
وی تصریح کرد: بديهي است توافق با شهرداري و اقدام قانوني جهت تفكيك ضامن حفظ منافع مالكان باغات و اراضي باير شهر مي باشد.

 

مطالب مرتبط

نامه سرگشاده به شهردار ساوه