ساوه پایتخت می شود ؟|انتقال پایتخت سیاسی کشور به ساوه 

ساوه پایتخت می شود ؟|انتقال پایتخت سیاسی کشور به ساوه 

ساوه پایتخت می شود ؟

انتقال پایتخت به ساوه

انتقال پایتخت سیاسی کشور به ساوه

آقای نماینده ! خبرتان تازه نیست ، سوخته است

آقای مهندس منصوری نماینده ساوه و زرندیه پس از کلی مقدمه و اعلام قبلی گفتند : « ساوه هم در میان گزینه های انتقال پایتخت » است .

این خبر ، تازه نیست و به قول ما رسانه ای ها خبر سوخته است ، اما چون اخیرا بحث هایی درباره آن شده است و مذاکرات و موافقات های کلی در مجلس با موضوع انتقال پایتخت سیاسی مطرح شده است ، خبری تازه جلوه می کند .

طرح انتقال پایتخت سیاسی از سال ها قبل و به طور قوی از مجلس هشتم در دستور کار مسئولین کشور است ، کلیات این طرح در مجلس هشتم به تصویب رسید اما برای بررسی جزئیات به خصوص در حوزه بررسی تامین بار مالی طرح به کمیسیون ذیربط ارجاع شد و یک بار دیگر در مجلس نهم مطرح و به تصویب رسید که مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۳ ( صفحه ۱۰ مذاکرات ) در کانال خبری آوای غرق آباد در دسترس است .

طرح نام ساوه ، سمنان ،هشتگرد ، همدان و اصفهان از همان موقع مطرح است که انتقال برخی مراکز پایتخت مانند مرکز تحقیقات صنعتی وزارت علوم به شهر صنعتی کاوه توسط مرحوم اسلامی نماینده فقید ساوه و زرندیه از رئیس جمهور وقت اخذ دستور شد ، اما از بعد از سال ۱۳۹۰ این دستور مهم پیگیری نشد !

مدتی پیش نیز مجددا کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس مطرح شد و یک بار دیگر با کلیات آن موافقت شد که اکنون در کمیسیون های ذیربط در حال بررسی است .

آقای منصوری عزیز ! خبرتان تازه نیست و سوخته است و طرح انتقال پایتخت نیز فعلا در حال بررسی است .

شما لطفا بودجه آب رسانی از کوچری به ساوه را پیگیری کنید که این پروژه حیاتی طبق برنامه امسال به پایان برسد .

ضمنا مشروح مذاکرات مجلس در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ با عنوان گزینه بودن ساوه برای انتقال پایتخت را در پست بعدی دریافت و مطالعه کنید .

منبع /کانال تلگرام  آوای غرق آباد