هشدار به شهرداری و شورای شهر ساوه

هشدار به شهرداری و شورای شهر ساوه

هشدار به شهرداری و شورای شهر ساوه

از حقوق مردم ساوه حفاظت کنید

از مدت ها پیش اختلافی میان مجموعه ای خودرو ساز موسوم به «کاریزان خودرو» با شهرداری و شورای شهر ساوه بر سر پرداخت عوارض چند ده میلیارد تومانی این مجموعه خودرو ساز به وجود آمد.

کاریزان خودرو مدعی است که نباید عوارضی چند ده میلیارد تومانی به شهرداری ساوه بپردازد اما آقای شهردار می گوید کاریزان خودرو باید عوارضش را پرداخت کند .

در نتیجه این بگو مگوها ، کاریزان خودرو تهدید به تعدیل کارگران خود کرد ؛ تهدیدی که این روزها در میان برخی از صنعتگران رایج شده است !

مع الوصف ، اگر به حسب قانون کاریزان خودرو می بایست عوارضی چند ده میلیاردی به شهرداری ساوه بپردازد ، قطعا باید چنین کند .

پرواضح است که کمک به صنعتگران و رونق تولید بسیار مهم است ، اما نه به قیمت تضییع حقوق مردم ساوه ، مردمی که از مجموعه شهر صنعتی کاوه طلب بسیار دارند .

شخص شهردار ، اعضای شورای شهر و همچنین دستگاه قضایی و مدعی العموم ارجمند مراقبت کنند که ریالی از حق مردم ضایع نشود و باید نسبت به مواردی از این قبیل که پای حق مردم در میان است ، حساسیت به خرج داد و با احدی تعارف نکرد .

عدالت یعنی اینکه فرقی میان آن فقیری که فرش زیر پایش را بابت پرداخت عوارض شهرداری می فروشد ، با متموّلین نباشد .

به هر روی ، اگر در آینده مشخص شود که در احقاق حق مردم ساوه ، ریالی کوتاهی و اغماض شده است ، شهردار و اعضای شورای شهر می بایست در محاکم صالحه پاسخگو باشند .

♦️روح الله عالم زاده
مدیر مسؤول نشریه « پیام ساوه »
۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸