نامه سرگشاده یک فعال رسانه ای به رئیس دادگستری ساوه ؛

نامه سرگشاده یک فعال رسانه ای به رئیس دادگستری ساوه ؛

نامه سرگشاده یک فعال رسانه ای به رئیس دادگستری ساوه ؛

آیا فراخوان شهرداری ساوه برای ساخت مسکن ، وجاهت قانونی دارد ؟

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای ملکی
رئیس محترم دادگستری ساوه

سلام علیکم ؛

همانگونه که مستحضرید ؛ تامین مسکن استاندارد و ارزان قیمت برای اقشار جامعه از دغدغه های جدی مسئولین قوای سه گانه ، به ویژه دولت محترم است .
این دغدغه مندی موجب شده است تا طرح ساخت مسکن در بافت های شهری ( با اولویت بافت های فرسوده ) پیش بینی و مورد توجه قرار گیرد که اجرای چنین طرحی باید از طریق متولی اصلی آن یعنی وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرد و صد البته برای برخی نهادها از جمله شهرداری ها نیز وظایفی در نظر گرفته شده است .
مع الوصف ، از آنجا که اخیرا فراخوانی تحت عنوان « ثبت نام برای مسکن ارزان قیمت » از ناحیه شورای شهر و شهرداری ساوه صورت پذیرفته ، این شبهه را به وجود آورده است که آیا مجموعه مدیریت شهری چنین اختیاراتی دارد و اساسا هرگونه مصوبه شورای اسلامی شهر ساوه در این راستا ، دارای وجاهت قانونی است ؟
اگر چه نیت فراخوان دهندگان خیر است ؛ اما نباید فراموش کرد که همین نیت های خیر ( که بعضا فاقد پشتوانه کارشناسی و اجرایی بود ) باعث شد تا شهرکی موسوم به شهرک “علوی” با چنین کاستی هایی به وجود آید .
لهذا ، مستدعی است با لحاظ نیت خیر مجموعه مدیریت شهری ، بر ضرورت بررسی دقیق چنین مصوباتی در کمیته انطباق فرمانداری ساوه اصرار کنید تا خدای ناکرده اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی ، موجب ایجاد هیجاناتی کاذب در بین اقشار جامعه نشود .

قبلا از بذل توجه آنجناب مستطاب سپاسگزارم .

روح الله عالم زاده
مدیر مسؤول پیام ساوه
۲ مرداد ماه ۱۳۹۸