سید یاسر جبرائیلی | نقد برجام

سید یاسر جبرائیلی | نقد برجام

لوکوموتیو امید…

برجام از امروز با خروج رسمی آمریکا موضوعیت خود را از دست داده است. دولت آقای روحانی به این دلیل با آمریکا به مذاکره دوجانبه روی آورد که اولا اروپا را ذیل آمریکا می‌دید، ثانیا به گفته آقای ظریف موثرترین تحریم‌ها علیه کشورمان از سوی آمریکا وضع شده بود.
درباره فرجام برجام، قوانین مشخصی وجود دارد که نهادهای مسئول موظف به اجرای آنها هستند. از امشب برجام #تحقیقا_هیچ است و سخن گفتن درباره آن و برنامه‌ریزی درباره آینده آن، اتلاف بیش از پیش منابع است.
منابع و ظرفیت های کشور را باید به سوی دیگری متوجه کرد.
اما روی سخن این مطلب با نهادهای انقلابی غیردولتی است. این نهادها در مقطع کنونی وظیفه خطیری در رابطه با جهت دهی به ظرفیت‌های کشور دارند. اینها هستند که باید نقش #لوکوموتیو_امید را ایفا کنند و با تمام ظرفیت برای حل مسائل کشور پیش‌قدم شوند تا واگن‌های دولتی را نیز پشت سر خود در این ریل حرکت دهند و از خروج آنها از ریل جلوگیری کنند.
نهادهای انقلابی اگر تا دیروز در پشت پرده در حال خدمت‌رسانی بودند، امروز باید به روی صحنه بیایند و جریان سازی اصلی و پیشرانی اقتصاد مقاومتی را به عهده بگیرند تا دیگران وادار به حرکت در پی آنها شوند. امید واقعی را که ناظر به واقعیت های کشور است، از این مسیر می‌توان ایجاد کرد.
@jebraily