۴۹ درصد جمعیت ساوه و زرندیه نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۴۹ درصد جمعیت ساوه و زرندیه نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۴۹ درصد جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان و زرندیه نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر «محمود کریمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه تزریق نوبت سوم واکسیناسیون در ساوه و زرندیه از نظر وزارت بهداشت و درمان موفقیت آمیز بوده و دانشکده علوم پزشکی ساوه از این نظر در میان ۶ دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: برای برقراری ایمنی کامل لازم است دست کم ۷۰ درصد از شهروندان ساوجی و زرندی نوبت سوم واکسن را دریافت نمایند و انتظار می‌رود افرادی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده اند، در نخستین فرصت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه اظهار داشت: هم‌اکنون مجموع افراد مبتلا که آزمایش کرونای آنها مثبت و منجر به بستری در بیمارستان‌ها می شوند در شبانه روز حدود پنج نفر است اما نگرانی بیشتر در خصوص شیوع پیک هفتم است.

کریمی ادامه داد: سفرهای نوروزی، دید و بازدیدهای خانوادگی، حضور تجمیعی افراد در بازارها و مراکز خرید و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام عید نگران کننده است.

وی گفت: ممکن است در سال جاری برنامه تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا هم در دستور کار قرار گیرد اما ابتدا باید میزان تزریق نوبت سوم حداقل به مرز ۷۰ درصد کل جمعیت برسد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه استقبال اتباع بیگانه مقیم ساوه از واکسیناسیون را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بیشتر این افراد به دلایلی مانند تفکرات خاص مذهبی از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

طبق آمار اعلام شده از سوی دانشکده علوم پزشکی، از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۸ هزار و ۳۵۸ نفر از اهالی ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شدند و در همین مدت ۶۸۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.