استاندار مرکزی: بازچرخانی پساب در اولویت صنایع زرندیه قرار گیرد

استاندار مرکزی: بازچرخانی پساب در اولویت صنایع زرندیه قرار گیرد

 استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط زرندیه در حوزه آب و فعالیت چندین شهر صنعتی در این شهرستان، عملیات بازچرخانی پساب باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ساوه خبر ، فرزاد مخلص‌الائمه عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه، اظهار داشت: طرح دغدغه‌ها و مشکلات را می‌توان هدف اصلی برگزاری جلسات برشمرد که البته بازدیدهای میدانی نیز در این زمینه کارگشا هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ تا ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تنها با کار جهادی و نگاه تحولی می‌توان در مسیر خدمت به مردم و بهره‌برداری از این طرح‌ها گام برداشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: شهرستان زرندیه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه صنعت و کشاورزی دارد اما با توجه به کمبودهای جدی در زمینه تامین آب، بازچرخانی پساب صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

مخلص الائمه گفت: در راستای اجرای طرح‌ها با محدودیت زمان و همچنین منابع مالی و انسانی روبرو هستیم اما باید با روحیه جهادی پیش برویم و جلسات فرمایشی برگزار نکنیم.

وی عنوان کرد: با جذب نیرو ظرفیت نیروی انسانی فرمانداری‌ها ۱۰ درصد افزایش یافت که گامی موثر در راستای پیشبرد اهداف و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه خدمت به مردم به شمار می‌رود.

به گفته استاندار مرکزی، در زمینه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان اقدامات جدی انجام شده است، شورای بازآفرینی نیز بلافاصله در هفته دوم فروردین ماه تشکیل و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

مخلص‌الائمه گفت: برای سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی باید پروژه‌ها اولویت بندی شوند تا از مصوبات این سفر به نفع مردم استان استفاده کرد، این مهم در حالی است که استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ رتبه نخست در طرح سهولت کسب و کار را به خود اختصاص داده و از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

وی بیان کرد: محیط زیست انسانی تحت تاثیر اشتغال بوده و این مسئله تبعات اجتماعی بسیاری در پی دارد؛ در راستای جلوگیری از تنش آبی، صنایع آب بر در زرندیه مجوز نخواهند گرفت این در حالی است که ۹۳ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و امسال بودجه خوبی برای بهبود کیفیت کشت و آبیاری بهینه در نظر گرفته شده است.

به گفته استاندار مرکزی، ساخت مسکن کارگری، بهسازی محورهای مواصلاتی و حفر ۲ حلقه چاه برای تامین آب شرب از دیگر مسائل مطرح شده در شورای اداری شهرستان زرندیه بود.