پلیس راه: جاده قدیم همدان – ساوه نیازمند تعریض و بهسازی است

پلیس راه: جاده قدیم همدان – ساوه نیازمند تعریض و بهسازی است

 سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: جاده قدیم همدان – ساوه دارای عرض کم و ناایمنی برای تردد ۲طرفه(یک لاین رفت و برگشت) خودروهاست که به همین دلیل اقدام برای تعریض و ایمن سازی این محوری بسیار ضروری است.

سرهنگ غلامعلی همایی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عرض کم این مسیر همراه با بی توجهی و احیانا بی احتیاطی راننده ها موجب بروز حوادث و تصادفات جرحی و فوتی بسیاری در  طول سال می شود که با توجه به حجم بالای تردد خودروها به ویژه خودروهای سنگین، تعریض و ایمن سازی این جاده لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: استاندارد نبودن جاده، حجم و ترافیک بالای تردد خودروهای سنگین، ظرفیت کم جاده برای تردد خودروهای سواری، تعداد زادی راههای روستایی متصل به محور از جمله مشکلات جاده قدیم ساوه – همدان است که منجر به بروز حوادث تلخ و ناگواری می شود.

سرپرست پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه شب گذشته نیز برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک کامیون در کیلومتر ۴۵ جاده قدیم همدان – ساوه(محدوده دُخان) منجر به مرگ راننده سواری شد، گفت: جاده قدیم همدان – ساوه فاقد شانه خاکی مناسب برای توقف وسایل نقلیه هنگام بروز نقص فنی و یا استراحت راننده است و همین امر از جمله عوامل بروز سانحه رانندگی در این مسیر محسوب می شود.

سرهنگ همایی، نبود روشنایی مناسب، نداشتن موانع جدا کننده مسیر(نیوجرسی) و آسفالت نامناسب را از دیگر معایب و ایرادهای جدی جاده قدیم همدان – ساوه ذکر کرد و اظهار داشت: این مسیر دارای پیچ و شیب های تندی است که برای پیشگیری از بروز سوانح باید نسبت به نصب روشنایی و افزایش میدان و وسعت دید راننده برای ایمن سازی جاده اقدام لازم و جدی انجام شود.

به گفته سرپرست پلیس راه استان همدان، در ۴۸ ساعت گذشته ۹ فقره سانحه رانندگی جرحی در مسیرهای برون شهری استان روی داده که این حوادث ۱۱ مصدوم به دنبال داشته است.

وی افزود: در ۲ ماه نخست امسال ۳۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تردد از جاده های استان همدان ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از هشت میلیون و معادل ۳۰ درصد افزایش داشته است که به رغم اینها شاهد کاهش آمار سوانح رانندگی استان هستیم.