نوزادان چگونه قربانی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌شوند؟

نوزادان چگونه قربانی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌شوند؟

نوزادان چگونه قربانی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌شوند؟

 

ایسنا/مرکزی یک پزشک متخصص کودکان و نوزادان در ساوه گفت: نوزادان و اطفال شیرخواره در منزل را قربانی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش آموزان در مدارس نکنیم.

 

دکتر مهدیه نیک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امسال نسبت به دو سال گذشته آمار بیماری‌های ویروسی و باکتریایی در جامعه افزایش داشته است، اظهار کرد: شدت بیماری‌های ویروسی در فصل پائیز و زمستان معمولا بیشتر از سایر فصول سال بوده و امسال شیوع این بیماری‌ها به مراتب شدیدتر بوده است.

 

وی بیان کرد: در دو سال گذشته که جامعه با شرایط کرونایی مواجه بود، کودکان در منازل ایزوله شدند و حضور آنها در دورهمی‌ها و اماکن تجمعی کمتر بوده است ولی امسال با حضور کودکان در مدرسه و افزایش ورود آنها به اجتماع، عفونت‌هایی که معمولا در طول سال وارد بدن آنها می‌شد با حجم بالایی به یکباره وارد سیستم ایمنی بدن آنها شده و منجر به افزایش آمار بیماری های ویروسی و عفونی در این قشر شده است.

 

دکتر نیک نژاد با بیان اینکه نباید کودک یا دانش آموز با کوچکترین علائم بیماری ویروسی روانه مهدکودک یا مدرسه شود، افزود: بنا به گفته والدین، کودکان به دفعات مبتلا به بیماری ویروسی و عفونی می‌شوند که دلیل آن چرخش بیماری بین دانش آموزان و کودکانی است که در اجتماعات حضور پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: دانش آموزانی که با حضور در مدرسه دچار علائم ویروسی می شوند، اینگونه بیماری ها را در منزل به فرزندانی که به مدرسه نمی‌روند، منتقل می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود دانش آموزان با رعایت بهداشت فردی و غرغره کردن آب نمک موجب از بین رفتن باکتری و ویروس‌هایی شوند که در بینی و دهان آنها جولان می دهند و از نزدیک شدن آنها به نوزادان و کودکان خودداری شو