خانم سلحشوری از مردم عذر خواهی کنید

خانم سلحشوری از مردم عذر خواهی کنید

پروانه سلحشوری و وجوب یک عذرخواهی

آنچه این نماینده تند رو گاهی به زبان می آورد و افکار عمومی را سرگم میکند نشان از آن دارد که وی فاقد مشاور رسانه ای میباشد وی با بیان کلماتی چون استخر هم نمیروم سعی براین دارد تا رسانه ها را متوجه حضور خود کند اما تخریب نظام مقدسم جمهوری اسلامی و متهم کردن به ترور در شان یک نماینده نیست 

حال آنکه کشور در شرایط ویژه و خاصی قرار دارد بازی کردند در زمین دشمن و متهم کردن دستگاهایی داخلی به تروریستی بودن نشان از بی درایتی یک نماینده و عدم شناخت وی از شرایط منتطقه ای و داخلی کشور دارد البته شخصی که خود را شایسته نمایندگی در مجلس نمی داند خود بهتر میداند لیاقت حضور در مجلس را ندارد و انتظاری نمیتوان از وی داشت

پروانه سلحشوری آنچنان که در نطق جنجالی چندی قبلش در مجلس گفت، خودش را شایسته‌ی نمایندگی مجلس نمی‌داند و معتقد است نظارت استصوابی شورای نگهبان باعث شده تا مردم به ناچار امثال او را انتخاب کنند و او جای افراد دیگر را که حق نمایندگی دارند، گرفته است. به نظر می‌رسد او چندان بیراه هم نگفته باشد. سلحشوری که در جلسه‌ی بررسی و رای گیری مجلس در مورد عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) با گردنی بسته شده به دلیل عمل جراحی اخیرش شرکت داشت، روز گذشته تلاش کرد فضایی پرشور و احساسی به این حضور بدهد و از حضورش با گردن شکسته برای «رای دادن برعلیه چرخه فاسد پولشویی و حامیان ترور در ایران و جهان» نوشت. برعلیه را همین طور غلط نوشت و بعد هم اضافه کرد تهدید به مرگ شده! و سپس برای بزرگ‌نمایی و غلو بیشتر موضوع، فکر کرد لابد کنایه بامزه‌ای خواهد بود اگر بنویسد که «ضمناً استخر هم نمی‌روم. به فکر راه دیگری باشید.»

پروانه سلحشوری البته حق دارد این قدر بی محابا و بی ربط بتازد؛ تهمت قتل مرحوم هاشمی رفسنجانی را بزند؛ مخالفان CFT را به حضور در چرخه فاسد پولشویی متهم کند و … نماینده مجلس است دیگر؛ مصونیت قضایی دارد و راحت تهمت می‌زند و هیچ دادستانی هم به او نمی‌گوید برای تهمت‌ها و توهین‌هایت توضیح ارائه کن. دیوار منتقدان هم کوتاه است و راحت می‌شود از مرگ طبیعی برای آنها تهمت قتل ساخت و کسی هم مواخذه‌اش نمی‌کند. یعنی شما اگر مخالف FATF باشید، لابد قاتل هاشمی رفسنجانی هم هستید! اما جملات پروانه سلحشوری بخش سخیفی هم دارد که می‌گوید «علیه حامیان ترور در ایران» رای داده‌ام! این بخش را باید از او خواست که توضیح دهد تا روشن شود در میان مسئولین و مردمی که از بزرگترین قربانیان تروریسم در دنیا هستند و بزرگترین هزینه‌ها را برای مبارزه با تروریسم داده‌اند، چه کسانی در داخل کشور حامی ترور بوده‌اند که حالا لازم شده سلحشوری علیه آنان رای بدهد؟! این کنوانسیون‌ها از جهت مالی، حساب‌های رسمی بانکی را کنترل خواهند کرد و در میان مردمی که تبادلات رسمی بانکی دارند، کدام‌مان حامی ترور بوده‌ایم که رای امثال سلحشوری مانع آن شود؟ اگزجره کردن فضا و غلو در شور و احساسات برای یک رای معمولی به یک مصوبه، طبیعی است که کار را به چنین هجوگویی هایی باز کند که البته وقتی مرجع قانونی رسیدگی به این تهمت‌ها وجود ندارد یا ساکت است، فقط باید فشار رسانه‌ها و افکار عمومی او را مجبور به عذرخواهی کند. شما یک رای داده‌اید تا به قول محمدجواد ظریف بهانه را از دست آمریکا بگیرید؛ وگرنه این کنوانسیون‌ها در واقع امر، ربطی به مبارزه با پولشویی و تروریسم ندارد و گرچه اسمش مقابله مالی با تروریسم است، اما عملاً پشتیبانی تروریست‌ها از مریخ نیست و اتفاقاً مالی و تسلیحاتی از طرف همین کشورهای عضو حمایت می‌شوند.

کسی که برای انتقاد از نظارت استصوابی شورای نگهبان روی به خودزنی بیاورد و برای خودش هم احترام قائل نشود، روزی هم برای خوش‌آمد غربی‌ها ایران را می‌زند و کشوری را که هزینه‌های جانی و مالی و غیرمالی بسیار برای مبارزه با تروریست داده، اینگونه پای مطامع جناحی قربانی می‌کند. چاره‌ای نیست، اعتراف هر کس علیه خودش مسموع است و این بار گویا حق با پروانه سلحشوری بود؛ او شایستگی نمایندگی این مردم را ندارد.

روزنامه‌ی جوان / ۱۷ مهر ۹۷