اهانت به قرآن نشانه ضعف غرب در برابر اسلام است

اهانت به قرآن نشانه ضعف غرب در برابر اسلام است

 امام جمعه ساوه گفت: اهانت به قرآن کریم که بارها در کشورهای غربی اتفاق افتاده نشانه ضعف منطق آنها در برابر اسلام است.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: این‌ اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام است و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

وی بیان کرد: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این گونه اقدامات خبیثانه را به‌ شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس ۲ میلیارد مسلمان است، اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

خطیب جمعه ساوه به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه یک شجره طیبه‌ای است که با خون شهدا آبیاری شده و وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است ضروری و لازم است.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: این نهاد مقدس در ۴۳ سال گذشته همواره منشاء خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی و سازندگی و نظامی و امنیتی و فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند و امروز دشمن  بهتر از دوست عظمت سپاه را شناخته و به درستی دریافته‌ است که اگر در این سال‌ها همه سیاست‌ها و راهبردهای آن برای متوقف ساختن حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده، سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آنها است و امروزه چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت مداری و زمان شناسی و وظیفه شناسی رمز موفقیت سپاه است.

وی بیان کرد: دشمن همواره یک طرف نوک پیکان مسمومش به سمت سپاه و نهادهای انقلابی و ارزشی است و امروز هم جریانات وابسته و یا انحرافی هستند که هم‌نوا با دشمن پروژه سپاه هراسی را از بیرون اقتباس کرده و به داخل بسط داده‌اند و نا جوانمردانه اقدامات سپاه  را در عرصه‌های مختلف زیر سوال می برند.

امام جمعه ساوه به اهمیت شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: نقل است که حضرت موسی با خداوند سخن می گفتند و به ذات اقدس احدیت عرضه داشتند الهی من قرب تو را می‌خواهم. خداوند فرمود: «قرب من برای کسی است که در شب قدر بیدار باشد.» بعد عرضه داشتند خدایا رحمت تو را می خواهم فرمودند: «رحمت من برای کسی است که در شب قدر به فقرا رحم کند.» بعد عرضه  داشتند می خواهم از صراط قیامت عبور کنم فرمود «عبور از صراط برای کسی است که در شب قدر صدقه دهد.»

حجت‌الاسلام رحیمی عنوان کرد: فلسطینی‌ها بر خلاف کشورهای کوچک عربی که ساخته دست استعمار غرب هستند، ریشه تاریخی دارند و دارای هویت ملی اصلی هستند. رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجد الاقصی و هویت ارضی آنها یعنی سرزمین فلسطینی را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند.

امام جمعه ساوه ضمن توصیه به مردم به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس، گفت: روز قدس لیله القدر تاریخ ما و تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم بر علیه مردم فلسطین برنامه‌ریزی کرده‌اند.