همایش خوشنویسی مهر آفتاب در ساوه برگزار شد

همایش خوشنویسی مهر آفتاب در ساوه برگزار شد

همایش خوشنویسی مهر آفتاب

۱۶/۱۲/۴۰۱

اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه

حسین محمودی فر،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری همایش خوشنویسی مهر آفتاب خبرداد و بیان داشت: این همایش با موضوع انتظار و امام زمان (عج) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیریت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،انجمن خوشنویسان برگزار گردید.

وی افزود: فراخوان این همایش در مقطع ابتدایی در سطح شهرستان توزیع گردید که در نهایت ۲۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری ۱۵۰ نفر انتخاب و در روز ۱۶ اسفندماه ۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح جهت راستی آزمایی به صورت حضوری درمحل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت نمودند.

رییس اداره ارشاد اظهار داشت: این همایش با هدف تعمیق محبت کودکان و نوجوانان به امام عصر(عج) و ترویج معارف مهدویت و همچنین گفتمان سازی مهدویت برگزار شده است.

محمودی فر در ادامه افزود: با توجه به چالش ها و معضلات زیاد که در جامعه وجود دارد هنر می تواند وسیله ای برای تغذیه روح و رسیدن به آرامش باشد و در واقع کودکان ونوجوانان نیاز دارند که به هنر سوق پیدا کنند و خوشنویسی هنری روحانی است که می تواند در روح انسان صبر و آرامش ایجاد کند.

محمودی فر تصریح کرد:خط زیبا و خوانا در کنار تمیز نوشتن از ضرورت زندگی اجتماعی محسوب می شود و می تواند مزایای فراوانی برای دانش آموزان داشته باشد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود به بحث ترویج مهدویت پرداخت و اظهار داشت:اساسی ترین کار فرهنگی در ترویج اندیشه مهدویت مقدمه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) بسیار مهم است.شناختن و شناساندن حضرت از جنبه های مختلف برای نسل جوان و اقشار مردم بسیار مفید است.

وی گفت: درصورت موفقیت دانش آموزان در آزمون حضوری به ۵ نفر جوایز نقدی و همچنین۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه به صورت رایگان در انجمن خوشنویسی ثبت نام خواهند شد.