آیا فاجعه دبیرستان معین دوباره تکرار خواهد شد ؟

آیا فاجعه دبیرستان معین دوباره تکرار خواهد شد ؟

 آیا پست مدیریت مدارس رابطه ای شده است ؟

ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در منطقه دو تهران در سال جاری و جریحه دار شدن افکار عمومی که منجر به دخالت رهبر معظم انقلاب و برکناری برخی از مسولین آموزش و پروش منطقه مذکور و همچنین صدور حکم قضایی برای عامل این حادثه اسفناک شد؛ باعث تاکید مجدد وزیر مردمی و پاسخگوی آموزش و پرورش بر انتخاب مدیران مدارس از طریق فرایندی خاص و برگزاری آزمون علمی و مصاحبه و همچنین برقراری فیلترهای خاص شد که کاری به جا و خداپسندانه بود .
اما برگزاری ناقص این آزمون و انتخاب سلیقه ای مدیران جدید چندین مدرسه، توسط کمیته انتصابات این منطقه باردیگر نگرانی از وقوع وقایع مشابه را در افکار عمومی دو چندان کرد که موجب طرح شکایاتی در نهادهای نظارتی شد.
کمیته انتصابات مناطق شامل تعدادی از معاونین مناطق است که شاید دلیل وقوع فاجعه دبیرستان معین معلول عملکرد ضعیف آنها در انتصاب معاون این دبیرستان باشد.
به نظر میرسد برکناری مدیر سابق این منطقه کافی نبوده و بهتر بود کل اعضای این کمیته برکنار می شدند تا شاهد برخورد سلیقه آنها در انتخاب مدیران جدید نباشیم.
در این رابطه یک مقام مسول که خواست نامش فاش نشود؛به خبرنگار ما گفت :
در حال حاضر فجایع دیگری اتفاق می افتد که به دلایل نامعلوم اطلاع رسانی نمی شود که در نهایت دود آن به چشم مردم عزیزمان می رود چون در ابن منطقه چند تن از مسولین کشوری دارای مجتمع غیرانتفاعی هستند و این مساله شاید قدرت رییس منطقه را در اعمال قانون تضعیف کند و لازم است که وزیر پرتلاش آموزش و پرورش چاره ای برای این مشکل بیندیشد تا مجبور به تعویض سالانه روسای این منطقه نباشد منطقه ای که به باتلاق مدیران معروف است .
اخباری مبنی بر فروش مشروبات الکلی در یکی مراکز فرهنگی آموزش و پرورش در شهرک غرب منطقه شنیده شده که شایسته نظام اسلامی نیست و لازم است مسولین طراز اول نظام به این مساله ورود کنند.
در ادامه یکی دیگر از معلمان این منطقه از شایعاتی مبنی بر خرید و فروش پنهانی پست مدیریت مدارس با قیمتهای چند صد میلیونی پرده برداشت که در صورت صحت آنها وظیفه دستگاه های نظارتی سنگین تر می شود .
این معلم با تجربه در ادامه از امتناع برخی از مدیران بازنشسته این منطقه از ترک پست مدیریت خبر داد که جای تاسف دارد و لازم است مدیریت جدید این منطقه جدیت ببشتری از خود نشان دهد.
لازم به ذکر است که به دلیل تمکن بالای مالی ساکنین این منطقه؛ زمینه تخلف و فروش نمره و در نتیجه ضعف مقوله آموزش و پرورش در میان مدارس این منطقه مشاهده می شود و امید است با درایت مسولین آموزش و پرورش این مشکلات به حداقل برسد.

ادامه دارد …